۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان:

۱۰۰میلیون دلار سهمیه ارزی برای پیله وران هرمزگان اختصاص می یابد

۱۰۰میلیون دلار سهمیه ارزی برای پیله وران هرمزگان اختصاص می یابد

بندرعباس - رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: باپیگیری این سازمان امسال ۱۰۰میلیون دلار سهمیه ارزی برای پیله وران استان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی بیان داشت: این اقدام با هدف رونق این حرفه و صادرات و واردات توسط پیله وران استان در نظر گرفته شده که امیدواریم این سهمیه هر چه زودتر اختصاص یابد و قشر زحمت کش پیله ور از ادامه فعالیت ناامید نشوند.

وی، پیگیری موضوع فعال سازی بندر شیلاتی گوکسر جاسک به بندر چند منظوره جهت انجام فعالیت تجاری، پیگیری راه اندازی بازارچه ملوانی در مناطق گچین، هرمز و بندرعباس، موضوع اجرای دستورالعمل ورود قاچاق کالا و ارز استان برای سفر شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن و برگزاری میز کشوری میگو از دیگر برنامه‌های مهم حوزه صنعتی و تجاری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان درسالجاری است.

در سال گذشته نیز ۲۰ میلیون دلار سهمیه ارزی واردات پیله وران این استان از سوی وزارت صمت به گمرکات ابلاغ شدکه به گفته معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان باتوجه به سهمیه درنظر گرفته شده، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ضمن حفظ سهمیه موجود بتوانیم سهمیه بیشتری را برای پیله وران استان در سال‌های آینده جذب کنیم.

طبق ماده ۲۰ قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت پیله وری می‌توانند نسبت به صادرات کالاهایی که صادرات آن‌ها مجاز بوده، به کشورهای همسایه صادر و در قبال آن کالاهای مجاز و مورد نیاز را وارد کشور کنند.

محمد عباسی اظهارداشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ازای صادرات کالا از مبادی مرزی واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز استان تامین می‌شود و واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و باتوجه به ظرفیت‌های مرزی موجود، استان هرمزگان در محقق شدن این مهم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

کد خبر 5301141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha