۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

تکمیل ثبت‌نام ۹۴ درصد دانش‌آموزان اردبیل در مدارس

تکمیل ثبت‌نام ۹۴ درصد دانش‌آموزان اردبیل در مدارس

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۹۴ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل ثبت‌نام کرده و مابقی دانش‌آموزان در ۱۰ روز آینده ثبت‌نام خود را به شکل کامل انجام می‌دهند.

احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: وضعیت بازگشایی مدارس از سوم مهرماه به گونه‌ای است که در یک ماه اول در شهرهای پرجمعیت با تراکم کلاس به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد خواهد بود و سعی و تلاشمان بر این است تا آبان ماه فضا را برای حضوری برپا شدن کلاس‌ها مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون از طریق ستاد کرونا اطلاع‌رسانی در باب واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه سنی هشت تا ۱۷ سال به دستمان نرسیده است، تصریح کرد: ستاد کرونا در تلاش است تا برای گروه سنی هفت تا ۱۷ سال واکسن مورد نیاز را تأمین و در ماه‌های آینده تزریق آن را با اولویت در مناطق مختلف انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد معلمان دوز اول و بیش از ۴۷ درصد دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند و در ۱۰ روز باقیمانده با افزایش تزریق دوز دوم، میزان واکسیناسیون معلمان و کادر آموزشی مدارس به صد درصد خواهد رسید.

ناصری افزود: در کنا ایمن‌سازی فضای مدرسه برای حضور دانش‌آموزان، با حساسیت بیشتر در حفظ سلامت دانش‌آموزان ضد عفونی کردن مدارس و همچنین رعایت فاصله ۱.۵ متری، تهویه مناسب در کلاس‌های درس، استفاده از ماسک و کاهش تراکم جمعیت در سرویس‌های مدارس از جمله برنامه‌هایی است که به جد دنبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است بدون هیچ‌گونه تجمعی دانش‌آموزان به راحتی در سر کلاس‌ها حاضر شده و تا ۹۰ درصد سرویس‌های بهداشتی و آبخورها تعمیر و تجهیز شوند تا امکان بهبود شرایط تحصیل دانش‌آموزان به صورت حضوری مهیا شود.

ناصری به غربالگری منظم و مرتب دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان با بیماری‌های زمینه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: سعی و تلاشمان بر این است تا بهترین فضا و ایمن‌ترین شرایط را در مدرسه برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا کنیم تا خانواده‌ها با دغدغه‌ای کمتر فرزندان خود را سر کلاس‌های درس بفرستند.

وی اضافه کرد: در یک ماه اول قرار است به غیر از مدارس روستایی و عشایری و برخی هنرستان‌ها که کارگاه‌هایشان با رعایت فاصله هنرجویان خواهد بود، در مابقی مدارس پرجمعیت کلاس‌های درس در فضای مجازی و شبکه شاد آغاز شود و مدرسه تلویزیونی نیز امسال به مجموع ابزارهای آموزشی و تربیتی اضافه شده است.

ناصری از آمادگی کامل مدارس استان برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان کرد: در قالب هشت کارگروه پروژه مهر را با ۷۰ فعالیت متنوع با همکاری مدیران مدارس پیگیر هستیم و تلاشمان بر این است بعد از ثبت‌نام صد درصد دانش‌آموزان توزیع کتب درسی نیز در هفته آینده قبل از آغاز سال تحصیلی با همکاری اولیا در بین دانش‌آموزان توزیع شود تا بدون مشکل خاص تحصیل از سوم مهرماه آغاز شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ۱۱۵ کلاس درس به فضاهای آموزشی اضافه می‌شود و در کنار آن سعی داریم تا سرویس‌های بهداشتی، آبخورها، سیستم‌های گرمایشی استاندارد و تجهیزات مناسب آموزشی را در مدارس مهیا کنیم.

ناصری تصریح کرد: هیچ‌گونه کمبودی در تأمین معلم نداریم و از سوم مهرماه تمامی کلاس‌های درس با حضور معلمان فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد و با جذب نیروهای جدید و نقل و انتقالات و همچنین تعیین تکلیف نیروهای بازنشسته تلاشمان بر این است تا با بهترین شرایط سال تحصیلی را آغاز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد پوشش ۸۹ درصدی دانش‌آموزان در شبکه شاد و تلاش برای پوشش ۱۱ درصد باقیمانده در سال تحصیلی جدید گفت: با همکاری وزارت ارتباطات سعی داریم تا ۸۰۰ مدرسه باقیمانده را از جریان تأمین اینترنت به این شبکه متصل کرده و همه یک‌هزار و ۹۰۰ مدرسه استان اعم از شهری و روستایی را به این سیستم مجهز کنیم.

کد خبر 5305004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      با تشکر، در هر حالت از اغاز کلاسها بهتر است هر 15 یا 20 روز امتحان حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس انجام گیرد.
    • محمد IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      به نظرم اگر شروع کلاسها در هر حالت حضوری یا مجازی با اردوی تفریحی( طبیعت گردی) علمی ( دیدار اثار علمی کشف یا اختراع شده) و زیارتی ( مقابر و یادگارهای دانشمندان، شاعران و بزرگان دو روزه یا سه روزه همرا باشد تاثیر مفیدی به جدیت و انگیزه و روحیات دانش اموزان خواهد داشت. با تشکر