۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۳

پویش «من واکسن میزنم» در استان مرکزی راه اندازی شد

پویش «من واکسن میزنم» در استان مرکزی راه اندازی شد

اراک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم استان مرکزی درخواست کرد با انتشار کارت واکسیناسیون خود در فضای مجازی، دوستان و آشنایان خود را دعوت کنند تا به پویش «من واکسن میزنم» بپیوندند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر قربانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز بیش از ۶۱۲ هزار واکسن در استان مرکز تزریق شده است که از این تعداد ۴۰۳ هزار و ۹۱۳ نفر معادل ۵۶ درصد دوز اول را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰۰ هزار و ۹۵۱ نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

سخنگو دانشکده علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: مراکز واکسیناسیون استان به صورت مستمر فعال هستند و روز جمعه با وجود تعطیلی، در مصلی‌های استان ۷ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

قربانی بیان کرد: خوشبختانه در چند روز گذشته آمار مبتلایان کاهش یافته و روند واکسیناسیون در استان مطلوب بوده است و واکسن مورد نیاز استان بدون محدودیت تأمین می‌شود.

وی گفت: هر روز ادعاهای جدیدی از طرف برخی سودجویان با نیت‌های مختلف در خصوص عوارض واکسن‌ها مطرح می‌شود که هیچکدام از آنها پایه و اساس علمی ندارند و کذب و دروغ هستند و بر اساس نظر متخصصان مربوطه و افراد با تجربه واکسن کرونا در برابر این ویروس بسیار مؤثر است و کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر سالمندان و همچنین آمار بالای ابتلاء در افراد واکسینه نشده گواهی بر این ادعا است.

سخنگو دانشکده علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: سرعت واکسیناسیون در استان روند مطلوب و مناسبی دارد و دانشگاه علوم پزشکی اراک این ظرفیت و زیرساخت را دارد که بر اساس میزان استقبال مردم و مراجعه به مراکز و شرکت در پویش «من واکسن میزنم» ساعات فعالیت مراکز تجمیعی و تعداد مراکز شبانگاهی و شبانه روزی را افزایش دهد.

قربانی تأکید کرد: در راستای ایمنی سازی افراد با محوریت ارتقای سطح سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا و رسیدن هر چه سریع‌تر به ایمنی جمعی، از تمامی مردم می‌خواهیم که با شرکت در پویش «من واکسن میزنم» و دعوت اعضا خانواده، دوستان، اقوام و… گامی در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس و ارتقا سلامت جامعه بردارند.

کد خبر 5307814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha