۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶

سرپرست آموزش و پرورش اردستان:

هیچ روش آموزشی جای حضور در مدرسه را نمی گیرد

هیچ روش آموزشی جای حضور در مدرسه را نمی گیرد

اردستان‌-سرپرست آموزش و پرورش اردستان گفت: هیچ روش آموزشی به اندازه حضور در مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان موثر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خاکسار پیش از ظهر شنبه در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت و شور عاطفه‌ها، در دبستان دخترانه ابوریحان اردستان، اظهار داشت: هرساله در مهرماه جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود که هدف آن ترویج انفاق، احسان و نیکوکاری است و کمک‌های مردمی برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، افزود: با توجه به اینکه در آموزش مجازی سال گذشته بسیاری از دانش آموزان و خانواده‌ها از لحاظ جسمانی، روانی و عاطفی زیان‌هایی متحمل شده اند، سیاست وزارت آموزش و پرورش کشور به گونه‌ای است که در سال تحصیلی جدید به تدریج شرایط آموزش حضوری فراهم شود.

سرپرست آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه هیچ روشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: از امروز تمام مدارس روستایی سراسر شهرستان و هنرستان‌ها در دروس عملی آموزش حضوری را آغاز کردند.

خاکسار تصریح کرد: در مدارس مناطق شهری نیز شیوه آموزش بر عهده مدیر مدرسه است تا طبق شرایط موجود یعنی کلاس‌های با جمعیت کم و با مشورت با اولیا شرایط آموزش حضوری به تدریج فراهم شود.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از مواد ضدعفونی در تمام مدارس اردستان فراهم گردیده و خانواده‌ها به هیچ وجه نگران مسائل بهداشتی نباشند.

سرپرست آموزش و پرورش اردستان تاکید کرد: اولویت ما تضمین سلامت دانش آموزان است و تا زمانی که شرایط بحث سلامت و بهداشت تضمین نشود، به هیچ وجه بازگشایی حضوری به شکل کامل انجام نخواهد شد.

رفتار و کردار معلم الگوست

همچنین در ادامه، رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان گفت: معلمی شغل انبیاست و کارشان تزکیه، تعلیم و تربیت است که باید هر دو را به خوبی انجام دهند.

حجت السلام منصور صابری ادامه داد: معلم در ابتدا وظیفه‌ی تربیت دانش آموز و نسل آینده را بر عهده دارد و سپس مسائل آموزشی و تعلیم دانش‌آموزان مد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: رفتار، کردار و عملکردهای معلم نه تنها در مدرسه بلکه در سطح جامعه برای دانش آموزان و دیگر افراد الگو است.

صابری تصریح کرد: ما در جامعه به معلمان در تراز انقلاب نیاز داریم تا بر همین اساس نیز دانش آموزان انقلابی تربیت شوند.

کد خبر 5312761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha