وزیر دفاع تایوان:

برای بازدارندگی در برابر چین به تسلیحات دوربُرد و دقیق نیازمندیم

برای بازدارندگی در برابر چین به تسلیحات دوربُرد و دقیق نیازمندیم

وزیر دفاع تایوان به تازگی در اظهاراتی از لزوم تأمین تسلیحات دقیق و دوربُرد برای ایجاد بازدارندگی مناسب در برابر چین سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «چیو کیو-چنگ» وزیر دفاع تایوان روز دوشنبه در سخنانی خطاب به اعضای پارلمان گفت که تایوان برای ایجاد بازدارندگی مناسب در برابر چین که به زعم وی در حال توسعه سریع سامانه‌های تسلیحاتی خود برای حمله به این جزیره است، به تسلیحات دقیق و دوربُرد نیاز دارد.

چیو در ادامه گفت که تایوان لازم است به چین این نکته را بفهماند که می‌تواند از خود دفاع کند.

وزیر دفاع تایوان با اشاره به توانائی‌های موشکی این جزیره گفت که «توسعه تسلیحات باید شامل تسلیحات دوربرد، دقیق و متحرک باشد تا دشمن احساس کند که به محض گسیل کردن نیروهایش، ما آماده هستیم».

وزارت دفاع تایوان نیز در گزارشی نوشته شده خطاب به پارلمان توضیح می‌دهد که هم موشک‌های میان برد و هم موشک‌های دوربرد در یک تأسیسات آزمایشی کلیدی در سواحل جنوب شرقی تایوان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که چیو در اظهاراتش به این نکته که موشک‌های تایوان از چه بُردی برخوردارند، اشاره‌ای نکرد؛ موضوعی که دولت تایوان همواره سعی کرده آن را مخفی نگه دارد.

تایوان همچنین در گزارش سالانه خود پیرامون ارتش چین به ارزیابی دقیق و صریح مقدورات نظامی این همسایه بزرگ خود پرداخت و آشکارا اعلام کرد که ارتش چین می‌تواند سامانه‌های پدافندی تایوان را «فلج کرده» و به طور کامل آرایش قشون آنها را تحت کنترل در آورد.

وزیر دفاع تایوان در پاسخ به این پرسش که در صورت وقوع جنگ، ارتش چین نخست به چه مواضعی حمله خواهد کرد، مدعی شد که هدف اول ارتش چین مرکز فرماندهی و امکانات ارتباطاتی تایوان خواهد بود.

گفتنی است، تایوان در ماه میلادی جاری یک بودجه دفاعی فوق‌العاده بالغ بر ۹ میلیارد دلار ظرف پنج سال آینده پیشنهاد داده که شامل موشک‌های جدید می‌شود. مقامات تایپه همچنین با ادعای مواجهه با یک «تهدید خطرناک» از جانب چین- کشوری که همچنان بر این جزیره ادعای ارضی دارد- در مورد نیاز فوری به تسلیحات به روز رسانی شده برای این جزیره هشدار دادند.

کد خبر 5314472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha