۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

دادستان دشتستان اعلام کرد؛

برخورد قانونی با برداشت‌های غیرمجاز آب در دشتستان

برخورد قانونی با برداشت‌های غیرمجاز آب در دشتستان

بوشهر- دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان گفت: در خصوص قطع لوله‌های غیرمجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم برخورد قانونی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر حیدری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت: در پی انتشار کلیپی از کشاورزان بخش ارم دشتستان مبنی بر قطع و پلمپ لوله‌های غیرمجاز آب کشاورزی بدون حکم قضائی و برخورد نامناسب نیروی انتظامی با کشاورزان به آگاهی عموم می‌رساند که دشت ارم جزئی از دشت‌های ممنوعه بحرانی محسوب می‌شود به این معنی که سالیانه بیش از ۲ متر از سفره آب زیرزمینی افت کرده و متأسفانه در آینده احتمال خشک شدن سفره آب زیرزمینی زیاد است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان تأکید کرد: استفاده بهینه، معقول و قانونی خواسته اغلب کشاورزان بخش ارم است ولی متأسفانه تعدادی کشاورز اقدام به انتقال آب و اضافه برداشت از سفره آب زیرزمینی می‌کنند.

دادستان دشتستان افزود: اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع‌رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیرمجاز اقامه دعوا نموده و با اخذ دستور قضائی با همراهی نیروی محترم انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمپ آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت کرده است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در اجرای این مأموریت حقوق شهروندی همانند مابقی مأموریت‌ها به درستی رعایت گردیده است.

دادستان دشتستان اظهار داشت: این حکم بر اساس قانون و پیگیری حقوق عامه صادر و اجرا گردیده و در اجرای آن هیچ‌گونه ضرب و شتم و یا توهین و بی‌احترامی به کشاورزان عزیز صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود کشاورزان عزیز جهت پایداری منابع آب و اشتغال پایدار تابع قانون بوده و به حکم قانونی صادره تمکین کنند.

دادستان دشتستان یادآور شد: افرادی که با انتشار کلیپ در فضای مجازی موجب خدشه‌دار شدن خدمات شبانه‌روزی مأموران انتظامی کرده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5315282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha