۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱

معاون میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

مرکز رویدادهای گردشگری در شیراز ایجاد می شود

مرکز رویدادهای گردشگری در شیراز ایجاد می شود

شیراز- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس خبر از ایجاد مرکز رویدادهای گردشگری فارس با همکاری دستگاه‌های متولی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، موید محسن نژاد ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای ساماندهی و توسعه اقتصادی بخش گردشگری در استان فارس و کلان شهر شیراز و همزمان با روز جهانی گردشگری دبیرخانه دائمی مرکز رویدادهای گردشگری در مرکز رویدادهای استان فارس ایجاد و دستگاه‌های متولی در این بخش نسبت به هم افزایی در تصمیم گیری های بخش گردشگری اقدام خواهند کرد.

او افزود: با توجه به واکسینه شدن جامعه گردشگری و هماهنگی‌های صورت گرفته روادید برای گردشگران نیز صادر خواهد شد و جامعه گردشگری فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول در هفته گردشگری برای گردشگرانی که به استان فارس سفر کرده و در هتل‌های موجود در استان اقامت دارند ٢٠ تا ۵٠ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

امیر حسین حکمت نیا معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت: نزدیک به ۵٠ درصد از کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری تعطیل شده‌اند و این امیدواری وجود دارد که اگر صدور روادید انجام شود خون تازه ای در رگ‌های جامعه گردشگری فارس جاری می‌شود.

حکمت نیا ادامه داد: فارس از جمله استان‌های است که جامعه گردشگری این خطه کاملاً واکسینه شده و آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

او افزود: با توجه به سابقه تاریخی استان فارس رویدادهای مختلفی در هفته گردشگری در استان در نظر گرفته شده و ۶ تور گردشگری شیرازگردی برای طیف‌های مختلف جامعه برنامه ریزی شده است.

حکمت نیا یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های هفته گردشگری تورهای کوچه گردی در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز با حضور راهنمایان گردشگری است این در حالی است که در هفته گردشگری نسبت به تجلیل از فعالین گردشگری در دوران کرونا اقدام خواهد شد.

این مدیر حوزه گردشگری در شهر شیراز عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری در تلاش اند تا نسبت به مدیریت واحد شهری در حوزه گردشگری اقدام کنند لازم به یادآوری است که در هفته گردشگری تمامی رویدادهایی که اجرایی خواهند شد بر آن اساس است که نسبت به معرفی ویژگی‌های گردشگری پنهان استان و شهر شیراز اقدام شود.

کد خبر 5315415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha