۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی:

دستگاه های اقتصادی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی حمایت نکردند

 دستگاه های اقتصادی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی حمایت نکردند

بیرجند- فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: از آغاز به کار این قرارگاه، پشتیبانی دستگاه‌های اقتصادی کشور از قرارگاه پیشرفت و آبادانی روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح هشت پروژه عمرانی در دهستان درح با اشاره به رشادت های رزمندگان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، اظهار کرد: دفاع مقدس به دلیل عملکرد رزمندگان به "مقدس" لقب گرفته چراکه برای رضای خداوند انجام شده است.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه آحاد مردم در جنگ دفاع مقدس بیان کرد: یکی از دلایل پیروزی دفاع مقدس این است که هیچکس برای کار، پست و مقام به جبهه نرفته بلکه همه برای دفاع از کشور، آب و خاک و ناموس به جبهه رفتند.

سردار قاسمی با بیان اینکه دفاع مقدس و ثمره درخشانش به عنوان الگو در دنیا مطرح است، افزود: امروز ارزش های دفاع مقدس در بسیاری از دانشگاه‌ها و ارتش‌های مردمی دنیا به عنوان الگو ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه دفاع مقدس بعد از عاشورا نادرترین و نابرابرترین بوده است، گفت: در دفاع مقدس رفتار انسانی ماندگار شد و رفتارهای انسانی ملاک سنجش قرار گرفت.

خلوص نیت رزمندگان رمز پیروزی دفاع مقدس

سردار قاسمی با اشاره به بیانات امام (ره) پیرامون دفاع مقدس، اظهار کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) دفاع مقدس کارخانه انسان سازی بود.

وی با بیان اینکه در حین جنگ انسان‌های بزرگی اعم از سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، بابایی، صید شیرازی، احمد کاظمی و حسن باقری تربیت شدند، گفت: شهدای ما در دفاع مقدس به سلاح و تاکتیک‌های دیگر کشور ها وابسته نبودند چراکه به خدای متعال متکی بوده و خودشان در شرایط محدود ایده هایی جدیدی در جنگ مطرح کردند.

سردار قاسمی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با توکل به خدا و توسل به ائمه به پیروزی رسیدند در حالی که دشمن به دلارهای عربی و امکانات شرق و غرب وابسته بود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی خلوص نیت و عزم اراده رزمندگان را رمز پیروزی دفاع مقدس دانست و گفت: نابودی قدرت نفوذ معنوی جمهوری اسلامی از اهداف اصلی دشمن بود که در رسیدن به آن ناکام ماند.

سردار قاسمی با تاکید بر اینکه نباید راه و هدف شهدا فراموش شود، اظهار کرد: بعد از اتمام دفاع مقدس، بازسازی و سازندگی با اولویت در مناطق دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

گلایه از دستگاه های اقتصادی

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: بنابراین برای بازسازی مناطق جنگی، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و برای مناطق روستایی این سمت از کشور با تدبیر مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی شکل گرفت.

سردار قاسمی با اشاره به محورهای فعالیت بسیج سازندگی، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات شایسته ای توسط این نهاد در نقاط مختلف استان انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی، اظهار کرد: از آغاز به کار این قرارگاه، پشتیبانی دستگاه‌های اقتصادی اعم از اقتصاد و امور دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه از قرارگاه پیشرفت و آبادانی روی زمین مانده است.

کد خبر 5315485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha