۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

دکه نشریات؛

سروش کودکان برای «فرزندان ایران» منتشر شد

سروش کودکان برای «فرزندان ایران» منتشر شد

ماهنامه سروش کودکان ویژه هفته دفاع مقدس منتشر شد و روی پیشخوان آمد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ شماره سیصدوپنجاه‌وچهار ماهنامه سروش کودکان ویژه شهریور ۱۴۰۰ و هفته دفاع مقدس به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

مطلب علمی «سینما چگونه به دنیا آمد؟» و مقاله «نبرد خلیج‌فارس» درباره بازی رایانه‌ای نبرد خلیج‌فارس ازجمله مطالبی هستند که در بخش «جعبه جادو»ی این‌شماره از سروش کودکان چاپ شده‌اند. یادی از رحمان سریال آتش در خرمن با عنوان «چوپان شجاع» هم از دیگر مطالب بخش «جعبه جادو» است که پس از آن، مطلبی درباره پویانمایی «پهلوانان» منتشر شده است.

در بخش شعر این‌شماره سروش، اشعار «فرزند ایران» سروده بابک نیک‌طلب و «بمب‌ها» سروده منیره هاشمی و در بخش «داستان» هم «بابابزرگ بهشتی من» نوشته منیره هاشمی چاپ شده‌ است. زنگ داستان‌نویسی هم مطلبی است که پس از این‌شعر و داستان‌ها منتشر شده است.

داستان «واکس صلواتی» نوشته مجید ملامحمدی، «پل هزارلوله» درباره دفاع مقدس در بخش «دانستی‌ها»، داستان طنز «تونل وحشت» درباره خاطرات اسرای دفاع مقدس نوشته سید ناصر هاشمی و حکایت «طوطی که می‌خواست پرواز کند»‌ نوشته نسیم غلامی هم در ادامه چاپ شده‌اند. مطلب بعدی هم در بخش «ستاره‌ها»ی این‌مجله آمده که «زنگ امتحان نماز» با بازنویسی زهرا مرتضی‌منش است و با اقتباس از زندگی شهید احمدعلی نیری نوشته شده است.

در بخش «بازی» مطلب «هفت سنگ و خاکریز» نوشته نوریه کاظمی منتشر شده که درباره بازی‌های رزمندگان سال‌های دفاع مقدس است و پس از آن، در بخش «تاریخ ادبیات» به دو شخصیت رستم و سیاوش پرداخته شده است. داستان «خرید با ساک پارچه‌ای زیر باران» هم در بخش «محیط زیست» این‌مجله چاپ شده و پس از آن، در بخش «بچه‌های روستا» قصه «راه بهاری» نوشته پدرام سغلان به چاپ رسیده است.

در بخش «کاردستی»، آموزش ساخت «هزارپای مقوایی» برای بچه‌ها چاپ شده و پس از آن، جدول کودکانه، آموزش «آش گندم» در بخش «آشپزی» و معرفی کتاب «آشیانه‌ای برای ماه»‌ چاپ شده‌اند.

این‌مجله با ۵۰ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5316017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha