۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸

وحیدی:

ساماندهی امور جوانان در اولویت/ کارگروه نخبگان استانی تشکیل شود

ساماندهی امور جوانان در اولویت/ کارگروه نخبگان استانی تشکیل شود

سمنان- وزیر کشور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کشور ساماندهی امور جوانان است، گفت: ایجاد کارگروه‌های مختلف با حضور نخبگان و اندیشمندان باید مد نظر استانداران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار سمنان به میزبانی سالن مطهری سمنان ضمن بیان اینکه مسئولیت در جمهوری اسلامی یک امانت است و آن را باید همان‌طور که است و به درستی به صاحب آن یعنی خدا و صاحب عصر (عج) بازگردانیم، ابراز داشت: می‌بایست این مسئولیت‌ها را در شأن حضرت بقیه الله (عج) نگه داریم.

وی با بیان اینکه امروز باید به گونه‌ای بیندیشیم که مورد رضایت خدا و ولی عصر (عج) باشد، افزود: برای چنین نظامی خدمت کردن بسیار شیرین است و دل بستن به آن شوق آفرین خواهد بود و خدمت به مردم لطف الهی است که نصیب خدمتگزاران می‌شود.

وزیر کشور ضمن بیان اینکه مسئولیت طعمه‌ای نیست که کسی بخواهد چیزی به دست بیاورد، افزود: ننگ بر کسی که از این مسیر بخواهد برای خود نان و نامی بخرد و لذا دامن مسئولان باید از هر شائبه‌ای باید خالی باشد و اگر خلاف آن فردی عمل کند قطعاً مورد پذیرش نخواهد بود.

وحیدی با بیان اینکه پاک دستی و تلاش وافر، تدین و مردم دوستی و رفاقت داشتن دلایل انتخاب استاندار سمنان بوده است، ابراز داشت: بین مردم حضور داشتن و حرف آنها را دنبال کردن، دقیقاً نکته‌ای است که باید مورد توجه مدیران ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه باید دست در دست هم برای موفقیت کشور تلاش کنیم، صریح کرد: در انتخاب و انتصاب‌ها حرکت‌ها را نو به نو تجدید می‌کنیم چرا که معتقد هستیم خاصیت تغییرها نو شدن اراده‌ها، نفس‌ها و جهش‌ها است و باید این اتفاق رخ دهد.

وزیر کشور کابینه سیزدهم با بیان اینکه باید شبکه جوانان سامان دهی و از این ظرفیت برای مسائل مختلف استفاده شود، افزود: استان سمنان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دارد حتی خود کویر که باید به عنوان فرصت و نه محدودیت نگاه کرد و این کار جوانان خطه است.

وحیدی با بیان اینکه کارگروه‌های مختلف با حضور نخبگان و اندیشمندان باید در هر استان تشکیل و برای تک تک مسائل طرح راه حل ارائه و بررسی شود، ابراز داشت: اینها توسعه استان را به دنبال دارد که بر اساس زمان‌بندی برنامه‌های استاندار باید به آن نقاط مورد نظر برسد و این تنها از عهده یک فرد بر نخواهد آمد بلکه ماحصل افتخارآفرینی همه کسانی است که در صحنه حضور دارند.

وی با بیان اینکه سه درصد رشد، از مسیر بهره وری ایجاد می‌شود، تصریح کرد: بهره وری را باید اولویت قرار گیرد چرا که این مهم در استان سمنان کمتر مورد توجه قرار گرفته است که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کار روی فرهنگ بسیار مهم است و نباید اجازه داد توهشات غرب گرایانه در جامعه رخ کند، افزود: کشورهای غربی که این روند را دارند چیزی جز درماندگی نصییبشان نشده است، لذا فرهنگ اصیل ما می‌تواند انسجام جامعه را حفظ کند و زمانی پیوندها منسجم می‌شود که مبتنی بر اصول دینی باشد که دارای هویت است و خود را برابر فرهنگ وارداتی نمی بازد.

به گزارش مهر، در این نشست از زحمات و خدمات سه ساله علیرضا آشناگر تقدیر و سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار جدید سمنان معرفی شد.

کد خبر 5316866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha