۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷

امام جمعه برازجان:

مشکلات اساسی و زیربنایی در سفر رئیس جمهور به بوشهر پیگیری شود

مشکلات اساسی و زیربنایی در سفر رئیس جمهور به بوشهر پیگیری شود

بوشهر- امام جمعه برازجان گفت: مسئولان استان حداکثر استفاده از سفر رئیس جمهور را برده و در این سفر بیشتر باید به امور زیر بنایی و مشکلات اساسی مردم توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به روز سالمندان اظهار داشت: مکتب اسلام عنایت ویژه ای به سالمندان دارد و نبی اکرم (ص) فرمودند البَرَکَهُ مَعَ أکابِرِکُم به این معنی که برکت زندگی همراه پیران شما است.

امام جمعه برازجان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی یادآور شد: از تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی که با فعالیت خستگی ناپذیر و مجاهدت خود حافظ امنیت جان و مال و ناموس مردم هستند و به سهم خود از فرماندهی انتظامی شهرستان، فرماندهان پاسگاه‌ها و همه پرسنل خدوم آن سپاسگزارم که همواره در خدمت مردم بوده و در قضیه بیماری منحوس کرونا نیز تلاش مضاعف داشته‌اند.

وی با اشاره به ۱۵ مهر روز روستا و عشایر گفت: عشایر و روستاییان بیشترین خدمت را به کشور و مملکت دارند باید قدرشان شناخته شود و دولتمردان پیش از این به مشکلات آنها توجه کنند و به فرموده امام خمینی (ره) عشایر ذخایر انقلاب هستند.

وی افزود: برای حمایت از عشایر و روستاییان باید جهاد سازندگی احیا شود، این جهاد کشاورزی موجود از حیث ساختاری و مدیریتی فلج است و قادر به حل مشکلات کشاورزان و دامداران و روستاییان نیست.

وی پیرامون نوجوان ۱۵ ساله ایذه ای شهید علی لندی افزود: علی لندی با ایثار و از خود گذشتگی برای نجات جان دو انسان دیگر به دل آتش زد و خود بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید و اقدام شجاعانه این نوجوان شهید ایذه ای، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهید محمد حسین فهمیده و بهنام محمدی را زنده کرد.

حجت الاسلام مصلح در مورد رحلت علامه حسن زاده آملی گفت: زندگی این حکیم الهی، منجم، ریاضی دان، عارف، فقیه مفسر و محدث، سراسر افتخار است.

امام جمعه برازجان در پایان خطبه‌های این روز در مورد سفر هفته آینده رئیس جمهور به بوشهر یادآور شد: این نوع سفرهای استانی قطعاً مایه خیر و برکت برای کشور و مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: مسئولان استان با هماهنگی و برنامه ریزی لازم حداکثر استفاده از این فرصت را به عمل آورند و در این سفر بیشتر باید به امور زیر بنایی و مشکلات اساسی مردم پرداخته و مواردی چون قبیل آب شرب و کشاورزی، برق، اشتغال جوانان، مسکن جوانان، رفع تبعیض و بی عدالتی نسبت به مناطق محروم، مسئله عمل به تعهد پارس جنوبی نسبت به بکارگیری جوانان بومی، راه آهن و سد دالکی، مشکل ملوانان، شهرک صنعتی خرما، تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، تکمیل سدهای نیمه تمام و حمایت و فعال نمودن شرکت‌های تعطیل و نیمه تعطیل و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و توجه ویژه به بخش‌های بوشکان و اهرم پیگیری شود.

کد خبر 5317602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha