۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی:

دستگاه‌های دولتی خراسان شمالی ۴۵۱ میلیارد تومان بدهی دارند

دستگاه‌های دولتی خراسان شمالی ۴۵۱ میلیارد تومان بدهی دارند

بجنورد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: بدهی دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی به پیمانکاران و بخش خصوصی، تا پایان خردادماه ۴۵۱ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درخشانی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از تسهیلات تبصره ۱۸ برای طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های توسعه و طرح‌های دانش‌بنیان تسهیلات ارائه می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مجوزهای لحظه در استان، ادامه داد: این حرکت یک گام رو به جلو بود و می‌تواند سرمایه گذاری در خراسان شمالی را تسریع کند.

وی افزود: رتبه خراسان شمالی در شاخص‌های کسب و کار از سی ام در سال ۹۸ به هفده ام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۸ هزار نفر از مردم خراسان شمالی سهامدار شرکت سهام عدالت هستند، گفت: باید انتخابات هیئت مدیره این شرکت به سرعت تعیین تکلیف شود تا از طریق سرمایه گذاری، سود بیشتری به مردم تعلق بگیرد.

درخشانی تصریح کرد: مطالبات و بدهی دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران و بخش خصوصی، تا پایان خردادماه ۴۵۱ میلیارد تومان است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی بیان داشت: طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم خراسان شمالی پس از ایلام رتبه دوم را دارد که این مسئله به خاطر ساختار، تولید ضعیف و واردات زیاد خراسان شمالی است.

وی در خصوص رتبه خراسان شمالی به لحاظ تسهیلات و سپرده‌های بانکی، گفت: پس از استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویر احمد در رتبه بیست و نهم کشور قرار داریم.

درخشانی بیان داشت: سال گذشته یک سرمایه‌گذاری ۸ میلیون دلاری در حوزه صنایع معدنی جذب شد اما تاکنون به خاطر تحریم و کرونا امکان آغاز فعالیت مهیا نشده است.

وی در انتها گفت: طی سال جاری نیز دو سرمایه گذاری در شهرک صنعتی و شهربازی بجنورد اتفاق افتاده است.

کد خبر 5318345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha