۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

فرماندار میامی تاکید کرد؛

۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به روستاهای میامی اختصاص یافت

۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به روستاهای میامی اختصاص یافت

میامی- فرماندار میامی گفت: شش میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای شهرستان در نظر گرفته شده که در زمینه مشاغل روستایی به خصوص توانمند سازی بانوان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری صبح دوشنبه در نشست کارگروه امور بانوان میامی به میزبانی فرمانداری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقای مشاغل به خصوص در حوزه خانگی و زنان بیان کرد: در سال گذشته ۲۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی استان سمنان به شهرستان میامی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در سال جاری شش میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای شهرستان میامی در نظر گرفته شده که بانوان شاغل در منازل می‌توانند با ارائه طرح‌های خود، از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: این تسهیلات فرصت خوبی برای اشتغال و توانمند سازی روستاییان به خصوص زنان است.

تغییر نگرش در کودک همسری

فرماندار میامی در دیگر بخش سخنان خود درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، توضیح داد: در بحث تاب‌آوری اجتماعی، کارگاه‌های متعددی طی سال‌های گذشته در روستاهای شهرستان برگزار شده است.

ملایری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به بانوان شهرستان میامی به‌ویژه در بخش کالپوش، مقوله مربوط به معضل کودک همسری است که با برگزاری دوره‌های آموزشی توانسته‌ایم در برخی روستاها شاهد تغییر نگرش باشیم.

وی افزود: زنان میامی هم‌پای مردان در عرصه‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی حضور دارند و در انتخابات امسال شوراهای شهر و روستا، شاهد حضور آنان به‌عنوان کاندیداها بودیم که در شهر میامی و برخی روستاها نیز به شوراهای خود راه یافتند.

کد خبر 5319707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha