۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

اجرای طرح جامع امامزادگان باقریه نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

اجرای طرح جامع امامزادگان باقریه نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

بیرجند- مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خود ما از وضعیت عمرانی امامزادگان باقریه بیرجند ناراضی هستیم، گفت: اجرای طرح جامع امامزادگان باقریه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در دهه وقف سال جاری در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی ۲۰۱ برنامه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: دیدار با ائمه جمعه، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، غبارروبی گلزار شهدا، ویزیت رایگان پزشکان در برخی بقاع متبرکه، دیدار با خانواده شهداء، افتتاح پروژه‌های گازرسانی، آب‌رسانی و … به بقاع متبرکه از جمله این برنامه‌ها است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه در دهه وقف برگزاری همایش یاوران وقف را خواهیم داشت، ادامه‌داد: دیدار و عیادت از واقفین، برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم، غبارروبی بقاع متبرکه و برگزاری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های دهه وقف در خراسان‌جنوبی است.

توزیع هفت هزار و ۴۸۱ بسته معیشتی

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۴۸۱ بسته معیشتی در مناسبت‌های مختلف توزیع کرده‌ایم، بیان‌کرد: همچنین برای برخی از خانواده‌های نیازمند در این بازه زمانی به مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آبگرمکن تهیه کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری از محل نیات واقفان ۹۴ میلیون تومان به مراکز درمانی و ۴۲ میلیون تومان در زمینه دارو و درمان کمک کرده‌ایم.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه در طرح مهر تحصیلی نیز ۶۲۰ بسته لوازم‌التحریر تهیه کرده‌ایم، اظهار کرد: همچنین در مناسبت‌های مختلف در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۲۱ هزار و ۴۶۵ پرس غذای گرم و ۴۰ هزار و ۹۰۰ بطری آب معدنی توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات ما در ۶ ماهه نخست سال جاری تولید و توزیع ۵۱ هزار و ۸۰۰ ماسک در خراسان جنوبی بوده است، گفت: در مجموع از محل نیات مذهبی، خیریه، مدارس علوم دینی و مساجد و … سه میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان در ۶ ماهه اول سال جاری در استان هزینه شده است.

ثبت ۷۱ وقف جدید

بخشی‌پور افزود: از ابتدای سال ۷۱ وقف جدید به مبلغ ۱۲۶ میلیارد ریال در خراسان‌جنوبی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌های مردم شهرستان بیرجند ساخت پمپ بنزین در رو به روی امامزادگان امامزادگان بوده است، امامزادگان: با توجه به اینکه زمینی که در آن پمپ بنزین ساخته شده ملک وقف بوده است، توانستیم رأی کمیسیون ماده دو را مبنی بر خلاف شرع بودن فروخته شدن آن را بگیریم و به دادگاه ارائه دهیم.

بخشی‌پور امامزادگان: همچنین کارشناسان ثبتی نیز سوابق را بررسی و ملک وقف بودن آن را تأیید کردند و مدارک به دیوان ارسال شده و امامزادگان رأی دیوان هستیم.

وی با بیان اینکه ما تنها به دنبال این هستیم که حق و حقوق این موقوفه حاصل شود، گفت: ما از وضعیت موجود در محل امامزادگان باقریه به عنوان یک قطب فرهنگی شهر راضی نیستیم ولی اجرای طرح جامع این امامزاده نیز ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

کد خبر 5319870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha