۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰

از سوی دانشگاه فرایبورگ ؛

کارگاه بین‌المللی ترجمه قرآن در سده بیستم میلادی برگزار می شود

کارگاه بین‌المللی ترجمه قرآن در سده بیستم میلادی برگزار می شود

دانشگاه فرایبورگ در ماه مارس سال آینده، میزبان کارگاهی درباره ترجمه قرآن در روزهای ۱۵ و ۱۶ماه مارس سال آینده خواهد بود و علاقمندان تا ۳۰ نوامبر سال جاری، مقالات خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه فرایبورگ با همکاری مرکز تحقیقاتی GloQur ، کارگاهی درباره ترجمه قرآن در سده بیستم میلادی برگزار می‌کند. کارگاه مذکور در روزهای پانزدهم و شانزدهم ماه مارس سال آینده برگزار می‌شود و علاقمندان از سراسر جهان فرصت دارند تا ۳۰ نوامبر سال جاری، مقالات خود را برای دانشگاه فرایبورگ ارسال کنند.

دانشگاه فرایبورگ در ماه مارس سال آینده، میزبان کارگاهی درباره ترجمه قرآن خواهد بود. این کارگاه بین‌المللی به دوره‌ای از تاریخ جهان می‌پردازد که به دلیل مهاجرت مسلمانان به کشورهای مختلف، ترجمه‌های قرآن در سراسر جهان منتشر شدند و جهانیان دانش بیشتری از قرآن و اسلام پیدا کردند.

دانشگاه فرایبورگ در فراخوانی از تمام دانشجویان و محققان حوزه مطالعات اسلامی خواسته است تا چکیده مقالات خود درباره ترجمه‌های قرآن در دهه‌های اول قرن بیستم تا سال ۱۹۶۰ را برای دانشگاه ارسال کنند. این مقالات می‌تواند درباره موضوعات مختلف از جمله ترجمه قرآن در جنوب آسیا در قرن نوزدهم و بیستم میلادی، دعوت به اسلام در کشورهای مختلف در آغاز قرن بیستم، نقش ترجمه‌های قرآنی در دعوت به اسلام، ظهور ترجمه‌های قرآن به عنوان بخشی از ادبیات مذهبی در مناطق مختلف جهان، فعالیت‌ها به ویژه در زمینه ترجمه قرآن، مترجمان قرآن و ترجمه‌های نخستین قرن بیستم باشد.

علاقمندان باید چکیده مقالات خود (در حدود هزار کلمه) را تا ۳۰ ام نوامبر سال جاری برای پروفسور دکتر یوهانا پینک در دانشگاه فرایبورگ ارسال کنند. چکیده مقالات باید به زبان انگلیسی و به صورت فایل پی‌دی‌اف فرستاده شود. برگزارکنندگان این کارگاه تا پانزدهم دسامبر پذیرفته‌شدگان را معرفی خواهند کرد. براساس اطلاعاتی که بر روی سایت مؤسسه تحقیقاتی GloQur قرار گرفته است؛ هزینه سفر و اقامت سخنرانان برگزیده از سوی برگزارکنندگان این کارگاه پرداخت خواهد شد.

کد خبر 5321353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha