۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

۶ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

۶ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شازند با بهبود شرایط از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد کرونایی تغییر رنگ داده است اما همچنان ۶ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، شهرستان شازند با بهبود شرایط از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد کرونایی تغییر رنگ داده است.

وی ادامه داد: بر اساس این رنگ بندی، شهرستان‌های زرندیه، تفرش، خنداب، کمیجان و آشتیان نیز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اراک، خمین، فراهان، دلیجان، ساوه و محلات در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: تغییر رنگ یک شهر یا استان به معنی برطرف شدن خطر نیست مردم باید در هر شرایطی به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جمالیان در ادامه از استقبال و مراجعه خوب مردم به مراکز واکسیناسیون تشکر کرد و افزود: واکسیناسیون عمومی تنها راه قطع انتقال شیوع کرونا و پیشگیری از ورود به ششمین موج این ویروس سرکش است بنابر این از تمامی افراد واجد شرایطی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند درخواست داریم که با پیوستن به «پویش من واکسن میزنم» گامی در جهت مدیریت این اپیدمی بردارند و به سخنان غیرعلمی و غیرمنطقی برخی از کلاهبرداران که در فضای مجازی پیرامون عوارض واکسن مطرح می‌شود، توجهی نکنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح ضربتی ۳ روزه دانش آموزان در استان مرکزی، گفت: دانش آموزان ۱۲ سال به بالا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون از ظرفیت به وجود آمده برای تزریق واکسن برای مهار شیوع ویروس استفاده کنند تا هر چه سریع‌تر شاهد بازگشایی مدارس و بهبودی کل شهرستان‌های استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: اگرچه استان مرکزی از پیک پنجم عبور کرده و روند کاهشی را در پیش گرفته است اما این شرایط شکننده و با کوچک‌ترین تعلل با موجی سهمگین‌تر از موج پنجم مواجه خواهیم شد از این رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی برای افرادی که واکسن زده‌اند نیز یک امر ضروری است.

کد خبر 5322171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha