۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

امام جمعه ابهر:

تحکیم امنیت ملی به تقویت نیروی انتظامی وابسته است

تحکیم امنیت ملی به تقویت نیروی انتظامی وابسته است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: تحکیم و استواری امنیت ملی، به تقویت نیروی انتظامی وابسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با اشاره به هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: بی‌تردید استقرار نظم و امنیت در کشور مدیون و مرهون ایثارگری و فداکاری پرسنل سخت‌کوش نیروی انتظامی است که در مسیر آسایش و ارتقای احساس امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور از هیچ تلاشی حتی به قیمت سلب آسایش خود و خانواده خویش مضایقه نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اهمیت امنیت آن‌قدر مهم، روشن و بدیهی است که گاهی انسان از آن غافل می‌شود، عنوان کرد: چنان که انسان وجود خورشید را فراموش می‌کند، انکار اهمیت امنیت، انکار خورشید است و این امنیت مرهون و مدیون نهادهای امنیتی کشور بوده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها نیروی انتظامی است، به همین خاطر تحکیم و استواری امنیت ملی، به تقویت نیروی انتظامی وابسته است.

رحیمی با یادآوری اینکه هرگونه تضعیفی که متوجه نیروی انتظامی شود، بر امنیت ملی تاثیر سوء خواهد گذاشت، ادامه داد: برخورداری از امنیت در زندگی اجتماعی، از آرمان‌های دینی بشری است و بشریت همیشه از کابوس وحشتناک ظلم، تجاوز و تهدید زجر می‌کشد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه خداوند در قرآن‌کریم به مردم دو دستور جامع داده و فرمود است که همه باید برای دو امر مهم بسیج شوند، یادآور شد: این دو دستور شامل بسیج علمی و فرهنگی و بسیج نظامی و انتظامی است. بسیج علمی و فرهنگی یعنی بسیج شدن برای فراگیری علوم و معارف؛ چرا که گاهی جامعه نیازمند بسیج و حرکت فرهنگی و زمانی آماده‌سازی نظامی است.

رحیمی با بیان اینکه قرآن‌کریم قبل از فرمان صدور جنگ با دشمنان، مسلمانان را به هوشمندی سفارش می‌کند، گفت: هوشمندی بهترین سلاح است. حاذر کسی است که با بهره‌گیری از عقل و با درایت در برابر دشمن موضع می‌گیرد و بعد از آن دستور جنگ را صادر می‌کند، حالا یا برای گروهی و یا برای همه، امروز نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج، به این آیه عمل کرده‌اند تا جلوی تهاجم بیگانگان خارجی و جاهلان داخلی را بگیرند.

وی در ادامه به مناسبت سالروز هجرت پیامبر اکرم (ص) و واقعه لیله‌المبیت در اول ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: هجرت پیامبر اعظم (ص) از مکه به‌ مدینه، نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ اسلامی است. همان‌گونه که بعثت، طلیعه نشر توحید بود، هجرت، نوید پیروزی آن است.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه بررسی این هجرت تاریخی از چند جهت اهمیت دارد که از آن جمله طلیعه تشکیل حکومت اسلامی و در امتداد آن، تکون تمدن اسلامی و جهانی شدن آن است، خاطرنشان کرد: رخدادهای مسیر هجرت، مانند ساختن نخستین مسجد در اسلام و برپایی نماز جمعه توسط شخص پیامبر (ص) نیز از ابعادی است که بررسی این هجرت را ضروری می‌کند.

کد خبر 5322292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha