۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴

با رد ادعای «سالیوان»؛

پسکوف: گاز برای روسیه ابزار فشار نیست

پسکوف: گاز برای روسیه ابزار فشار نیست

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران با رد ادعای آمریکا مبنی بر استفاده مسکو از گاز طبیعی به عنوان ابزاری سیاسی، اعلام کرد اروپایی ها اعتراف می کنند که روسیه تعهداتش را کاملا اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز جمعه اعلام کرد که مسکو با ادعای «جیک سالیوان» (Jake Sullivan) مشاور امنیت ملی دولت آمریکا مبنی بر استفاده روسیه از منابع انرژی خود به عنوان سلاح مخالف است.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت: این یک ارزیابی اشتباه است. اولاً خود اروپایی‌ها در سطح دولتی اعتراف می‌کنند که روسیه به طور کامل تمام تعهدات خود را اجرا می‌کند. ثانیاً، روسیه آماده است تا به سرعت در مورد قراردادهای جدید بحث کند، که تعدیل کننده بلامنازعی در برابر نوسانات فعلی بازار است. این یک راز نیست و بارها گفته شده است.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه هرگز «حتی در سخت‌ترین زمان» عرضه گاز را متوقف نکرده است چرا که هرگز از منابع انرژی به عنوان ابزار فشار سیاسی استفاده نمی‌کند.

پسکوف در پایان افزود: این آمریکا است که مدام با تحریم‌هایش پروژه‌های انرژی صرفاً تجاری را تهدید می‌کند. پروژه‌هایی که می‌توانند سهم به سزایی در تثبیت بازارهای انرژی اروپا داشته باشند. در این مورد، ایالات متحده به طور مستقیم از مسائل مرتبط با انرژی به عنوان ابزاری برای باج خواهی سیاسی و تجاری استفاده می‌کند. روسیه یک کشور مسئول و پایبند به تعهدات خود بوده است و خواهد ماند و آماده پاسخگویی به نیازهای فزاینده شرکای اروپایی ما به منابع انرژی است.

پسکوف پیشتر نیز اعلام کرده بود که مسکو قصد نداشته و ندارد تا از گاز به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به کشورهای دیگر به ویژه اوکراین استفاده کند.

کد خبر 5322354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha