۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه

ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه

فراشبند - رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فراشبند گفت: وقف یکی از سنت‌های خداوند است که باید زمینه ترویج این فرهنگ برای برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه نهادینه شود.

حبیب وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه به ویژه نیازمندان و جوانان و مشکلات جامعه به شمار می‌رود و همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم در این خصوص ضروری است.

وی بااشاره به وقف پنج مورد در مدت یکسال اخیر در شهرستان فراشبند افزود: شهرستان فراشبند دارای ۲۰ بقعه متبرکه است که شاخص ترین آنها امامزاده سید شجاع الدین حسن معروف به آقام شهید، امامزاده سید محمد خوشاب، امامزاده سید نظام الدین نوجین و امامزاده شهسوار غیب در دژگاه است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فراشبند ادامه داد: از تعداد ۲۰ بقعه شهرستان ۱۹ مورد امامزاده و یک مورد معروف به پنج پیر از عالمان می‌باشند.

وحدت بیان کرد: شهرستان فراشبند دارای ۴۰ موقوفه ثبت شده، ۵۷ مسجد و ۳۰ حسینیه، مهدیه و زینبیه است.

وی ابراز داشت: موقوفات شهرستان فراشبند اغلب به صورت غیر متصرفی توسط متولیان وقف اداره می‌شود که بیشترین نیات وقف در فراشبند روضه خوانی و تعزیه داری حضرت اباعبدااله الحسین (ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند خاطرنشان کرد: بقعه شاخص شهرستان فراشبند امامزاده سید شجاع الدین حسن معروف به آقام شهید از نوادگان امام موسی کاظم (ع) که سالانه قریب به یک میلیون نفر زائر دارد که بیشتر زائرین در ایام نوروز به این امامزاده مشرف می‌شوند.

وحدت گفت: امکانات این امامزاده شامل سکوهای نشیمن، آبشار مصنوعی، درختان سایه دار که هوای آن را مطبوع کرده، سرویس بهداشتی، حمام و … است.

وی شاخص ترین و قدیمی ترین موقوفه شهرستان فراشبند را موقوفه باغ نخلی حاج محمدعلی ابن محمد حسین فراشبندی عنوان و تصریح کرد: این موقوفه شامل یک باغ نخلی است و در سال ۱۳۰۸ شمسی وقف شده که نیات آن شامل روضه خوانی و تعزیه داری سید الشهدا، کمک به فقرا و نیازمندان و کمک به حرم امامزاده جعفر فراشبند است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند در پایان گفت: سند اموالی که واقفان اهدا می‌کنند به نام همان واقف صادر می‌شود و اداره اوقاف دخالتی ندارد و تنها تولیت آنها را برعهده دارد.

کد خبر 5324573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha