۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

۷۰۰۰ مازنی دارای اختلال بینایی هستند/ برخی کتاب های بریل نرسید

۷۰۰۰ مازنی دارای اختلال بینایی هستند/ برخی کتاب های بریل نرسید

ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران شمار مددجویان دارای اختلالات بینایی را هفت هزار و ۱۳۸ نفر ذکر کرد و گفت: چهار هزار و ۷۰۰ نفر از این افراد را مردان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز عصای سفید با بیان اینکه هفت هزار و ۱۳۸ نفر در استان دارای اختلالات بینایی هستند، گفت: این افراد دچار آسیب بینایی بوده و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با اظهار اینکه در مازندران هزار و ۳۷۰ نفر از افراد تحت پوشش دارای اختلال شدید بینایی و دو هزار نفر نیز دارای اختلال خفیف هستند، افزود: مابقی افراد نیز دارای مشکلات بینایی هستند.

وی با عنوان اینکه چهار هزار و ۷۰۰ نفر از افراد تحت پوشش را مردان و مابقی را زنان تشکیل می‌دهند، به طرح غربالگری اشاره و اضافه کرد: در این طرح هزار و ۴۰۰ دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند و ۲۷۴ نفر از فرزندان استان مبتلا به اختلال بودند.

گوهردهی مناسب سازی و دسترس پذیری مبلمان شهری را از جمله اقدامات بیان کرد و با اظهار اینکه از وضعیت مناسب سازی رضایت نداریم، گفت: هنوز به آنچه که هدف گذاری شده و آرزوی ما است، محقق نشده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد: برخی از شهرها به عنوان شهرهای بدون مانع در کشور معرفی شدند و باید تلاش کنیم موانع حضور افراد کم توان را در شهرها فراهم کنیم و ورود سمن‌ها به این حوزه الزامی است.

مهدی مسلمی رئیس جامعه نابینایان مازندران با اشاره به خرید دستگاه پرینتر چاپ بریل اظهار داشت: امیدواریم با تأمین این دستگاه، کمبود کتاب بریل در استان رفع شود.

وی افزود: متأسفانه در بخش کتاب آموزشی بریل دچار مشکل هستیم و با آنکه ۲۰ روز از سال تحصیلی گذشته است، هنوز بخشی از کتاب‌های بریل مورد نیاز دانش آموزان تأمین نشده است.

وی با اشاره به فراوانی تجهیزات توانبخشی در استان اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت مسئولان، کمیته تجهیزات توانبخشی در بهزیستی تشکیل شده است.

کد خبر 5325910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha