۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳

رویداد «پیشگام» می‌تواند زمینه‌ساز تحول در کشور باشد

رویداد «پیشگام» می‌تواند زمینه‌ساز تحول در کشور باشد

قزوین-عضو شورای شهر قزوین گفت: طرح پیشگام می‌تواند یک فتح باب باشد تا جامعه بپذیرد که جوانان می‌توانند به مشکلات ورود کنند و راه‌حل‌های راهبردی برای رفع مشکلات ارائه دهند.

مهدی مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون طرح پیشگام و لزوم برگزاری طرح‌های این‌چنینی در جامعه برای حمایت و رشد مطالبه گری در سطح اجتماع بیان کرد: زمانی که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد در واقع یک فراخوان بزرگ برای ورود به عرصه توسط جوانان کشور اعلام شد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: با اعلام این بیانیه در واقع از جوانان خواسته شد شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار بدهند و جوانان انقلابی که در برابر انقلاب و جامعه و کشور خود احساس مسئولیت می‌کنند وارد میدان شوند.

وی گفت: امروز انقلاب در حال تغییر نسل است و این تغییرات را در مدیران جوان به‌خصوص شاهد هستیم که باید بتوانند با تفکر خلاقانه به مشکلات ورود پیدا کنند و قدم پیش به جلو را در کشور بردارند.

مهدیخانی با بیان این موضوع که طرح پیشگام برای جامعه ما یک قدم روبه‌جلو محسوب می‌شود گفت: طرح پیشگام می‌تواند یک فتح باب باشد تا جامعه بپذیرد که جوانان می‌توانند به مشکلات ورود کنند و راه‌حل‌های راهبردی برای رفع مشکلات ارائه دهند، نبوغ و دغدغه‌ای که در جوانان وجود دارد می‌تواند کلید رفع بسیاری از مشکلات در کشور باشد.

این مسئول مطرح کرد: روی دیگر سکه مطالبه گری و حضور جوانان برای رفع مشکلات پذیرش این رویکرد و دیدگاه از جانب دستگاه‌های مختلف است.

عضو شورای شهر قزوین اذعان کرد: هر فعالیتی یک بازخورد اجتماعی دارد، ورود جوانان به مطالبه گری‌های عمومی از طریق طرح پیشگام می‌تواند دستگاه‌ها را حتی اگر آماده پذیرش این مسئله نیستند هوشیار کند.

وی افزود: ادبیات مطالبه گری و ارائه راه‌حل با این طرح می‌تواند در جامعه مطرح شود، این روند می‌تواند گفتمان مطالبه گری را تقویت کند و هر وقت چیزی به گفتمان در جامعه بدل شود فرهنگ خود را نیز ایجاد می‌کند و با این تغییر گام‌به‌گام دستگاه‌ها نیز آماده پذیرش روش و طرح جدیدی از مطالبه گری می‌شوند.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی در خصوص پذیرش رویکرد طرح پیشگام توسط دستگاه‌ها وجود دارد ولی باید توجه داشته باشیم که تکرار و پافشاری بر یک مسئله می‌تواند عرصه را برای برپایی موضوع باز کند.

کد خبر 5326862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha