۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶

استاندار همدان مطرح کرد؛

لزوم گسترش ارتباط بخش خصوصی همدان با کشور غنا

لزوم گسترش ارتباط بخش خصوصی همدان با کشور غنا

همدان - استاندار همدان گفت: بخش خصوصی استان با محوریت اتاق بازرگانی نسبت به گسترش ارتباطات با کشور غنا برنامه ریزی کند، باید روابط دو جانبه تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید شاهرخی در نشست مشترک استاندار همدان با اریک اووسو بواتنگ سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران و با حضور رئیس اتاق بازرگانی و مدیران اقتصادی استان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی استان همدان اظهار کرد: همدان یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان با ۳۵۰۰ سال قدمت تاریخی است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای مردمی با فرهنگ و سختکوش با ۱۸۰۰ اثر تاریخی است و در سال ۲۰۱۸، همدان پایتخت گردشگری آسیا بود، ادامه داد: محصولات کشاورزی همدان، صادراتی و دارای برند هستند که از نمونه‌های آن انگور، سفال و صنایع دستی است که جهانی هستند.

استاندار همدان ادامه داد: بخش خصوصی استان با محوریت اتاق بازرگانی نسبت به گسترش ارتباطات با کشور غنا برنامه ریزی کند و باید روابط دو جانبه تقویت شود.

سفیر غنا نیز در این نشست اظهار کرد: ایران و غنا از گذشته تا امروز با هم همکاری خوبی در حوزه‌های مختلف دارند.

بواتنگ با بیان اینکه بدنبال توسعه روابط دو جانبه در حوزه سیاسی و اقتصادی هستیم، افزود: آماده همکاری با بخش خصوصی استان همدان در زمینه توسعه مبادلات هستیم.

وی ادامه داد: کشور غنا با ۲۹ میلیون جمعیت از کشورهای قاره آفریقاست که در حوزه کشاورزی و معدن ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

کد خبر 5332089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha