۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳

بدون هیچ گونه پیگرد قانونی؛

انگلیس تحقیقات جنایات نظامیانش در عراق را مختومه اعلام کرد

انگلیس تحقیقات جنایات نظامیانش در عراق را مختومه اعلام کرد

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که پرونده‌های اتهامات مرتبط با جنایات نظامیان این کشور در عراق، بدون هرگونه محکومیت و پیگرد قانونی متهمان، به طور کامل بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که تحقیقات مستقل درباره بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد شکایت علیه نظامیان انگلیسی متهم به ارتکاب جنایت جنگی در عراق بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ بدون هر گونه پیگرد قانونی پایان یافته است.

والاس در همین زمینه در نامه‌ای به پارلمان انگلیس اعلام کرد که نهاد مسئول تحقیقات مستقل که از جولای ۲۰۱۷ تاکنون یک هزار و ۲۹۱ مورد اتهام را دریافت کرده است، به طور رسمی به کارش پایان داد.

وی افزود که اگرچه تعداد ۱۷۸ اتهام از طریق ۵۵ ساز و کار جداگانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت هیچ نظامی تحت پیگرد قرار نگرفته است.

والاس با اشاره به «چالش بزرگ» در اعتبار اتهامات نظامیان انگلیس، همچنین ادامه داد که پنج نفر از آنها در سال ۲۰۱۹ به دادسرا معرفی شدند اما هیچ اتهامی علیه آنها مطرح نشد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت که در برخی موارد، تحقیقات انجام شده توسط دژبانی ارتش «در شرایط دشوار در میدان جنگ» منجر به «به دست آوردن همه شواهد مورد نیاز نشده است، به این معنی که ممکن است فرصت‌هایی برای محاکمه افراد مسئول ارتکاب جنایات از دست رفته باشد».

همزمان با آغاز اشغالگری و حمله نظامی آمریکا و متحدان غربی‌اش به عراق در سال ۲۰۰۳، انگلیس نیز به عنوان یکی از کشورهای اصلی دنبال کننده سیاست‌های واشنگتن، نیروهای خود را وارد عراق کرد.

نظامیان انگلیس مواجه با اتهاماتی از قبیل کشتار، شکنجه و تجاوز به غیرنظامیان و کودکان در عراق هستند.

کد خبر 5332305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • م.ج FR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 0
      از روباه خبیث، انتظاری کمتر از این نمیرفت.