۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

امیدواریم تهران و باکو مسائل مرزی خود را از طرق دیپلماتیک حل کنند

امیدواریم تهران و باکو مسائل مرزی خود را از طرق دیپلماتیک حل کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز ابراز امیدواری کرد که ایران و جمهوری آذربایجان مسائل مرزی خود را از طرق سیاسی- دیپلماتیک حل و فصل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما همواره خواهان کاهش تنش در مرز میان جمهوری آذربایجان و ایران بوده ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: ما معتقدیم که همه مسائل در روابط بین این دو کشور نزدیک به یکدیگر باید صرفاً با روش های سیاسی-دیپلماتیک حل و فصل شود و تهران و باکو از این طریق با روحیه حسن همجواری بر اختلافات فائق آیند.

گزارش های رسانه ای حاکیست که جمهوری آذربایجان اخیراً ۲ راننده زندانی ایران را آزاد کرد و این نشان می دهد که ۲ کشور هم مرز به منظور جلوگیری از اختلافات احتمالی بر سر مسیرهای مهم ترانزیتی و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، در تلاش برای کاهش تنش ها هستند.

این در حالیست که «حسین امیرعبداللهیان» و «جیحون بایراموف» وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان سه شنبه در گفتگویی تلفنی موضوعات مرتبط با مسائل اخیر میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر 5333239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      6 19
      هردوملت باید باهم باشن تا پیشرفت کنن
    • حسن ایمانی ازتبریز IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      15 3
      باسلام واحترام چرا روسیه مارا به اختلاف مرزی باآذربایجان فرا می خواند منظورش ازاین حرف چیست مگر ما باآذربایجان اختلاف مرزی داریم فکر کنید این حرف روسیه یعنی چه
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      4 1
      مطمعناً روی سخن این خانم با ایران است .