۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶

در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد؛

اخطار فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا در خصوص پیک پرتلفات این ویروس

اخطار فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا در خصوص پیک پرتلفات این ویروس

تهران- فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در خصوص پیک پر تلفات این ویروس اخطار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین سپهر ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، طی سخنانی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مقابله با کرونا اولویت کشور است، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا دچار موج جدید نشویم یا در موج جدید با حداقل مشکلات مواجه شویم.

وی تزریق گسترده واکسن در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: همه مسائل واکسیناسیون نیست و کشورهایی که به صورت حداکثری واکسینه شدند، درگیر بیماری هستند که این هشداری برای ما است، آنچه مهم است رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سبک زندگی کرونایی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بیماریابی، حمایت از بیماران آسیب دیده، آموزش و توانمندسازی مردم در قرارداد اجتماعی کرونا مهم است که همه این موضوعات در طرح شهید سلیمانی دیده شده است.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی قبلاً واکسیناسیون نبود، افزود: اکنون واکسیناسیون به این طرح افزوده شده و اگر می‌خواهیم شرایط عادی و زندگی عادی مردم برگردد، اجرای طرح شهید سلیمانی اهمیت دارد.

سپهر افزود: هر تصمیمی گرفته می‌شود باید با اقتدار اجرایی شود وگرنه دچار پیک پر تلفات خواهیم شد و این اخطار است، تهران ویترین کشور است و حجم تردد از شهرستان‌ها به تهران زیاد است، لذا باید وی با اشاره به اینکه مراقبت، حمایت، نظارت، واکسیناسیون و اعمال اقتدار در اجرای پروتکل‌ها باید مورد توجه جدی باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه حجم جمعیت و ترددی که در تهران به واسطه مرکزیت اقتصادی، سیاسی و غیره وجود دارد، زیاد است، گفت: اگر تهران به درستی مدیریت شود در کل کشور نقش مهمی خواهد داشت که راه حل آن اجرای درست طرح شهید سلیمانی است، بیماریابی، تست، تشخیص و قرنطینه سریع، تست وسیع و ارزان باید در اختیار عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی قرار گیرد و باید کاری کنیم تا ورودی به بیمارستان‌ها کاهش یابد و نباید زنجیره ویروس به خوشه‌های جمعیتی وصل شود.

وی با بیان اینکه تشویق و ترغیب کسانی که به هر دلیل واکسن نزده اند، اساس طرح شهید سلیمانی است، افزود: تمام واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون دو دز جمعیت فراهم شده است، بیماری کرونا فراتر از امر پزشکی و تهدید ترکیبی اقتصادی، امنیتی و غیره است، که باید به وجوه مختلف آن توجه کرد.

سپهر گفت: در این راستا قطعاً همبستگی راه برون رفت از بیماری است، به این جهت در ستاد ملی هر امکانی که در تهران نیاز داشته باشید که مستلزم تصویب ستاد ملی باشد آمادگی داریم که در ستاد و قرارگاه طرح کنیم تا تهران به الگوی موفق این طرح تبدیل شود.

کد خبر 5335712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha