۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد؛

تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی و هنری از تهران

تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی و هنری از تهران

سنندج- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چهار سال پیش رو سعی می‌کنیم بسیاری از برنامه‌ها فرهنگی و هنری را از تهران تمرکززدایی و به مناطق بومی کشور واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: تلاش ما این است که برنامه‌های فرهنگی و هنری را با تمرکززدایی از تهران به مناطق بومی در کشور مثل کردستان ببریم و در این راستا نیز ستادی را در وزارتخانه تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌هایی که سفرهای استانی رئیس جمهور به وجود می‌آورد برنامه‌های زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر را به پیش می‌بریم و امیدواریم با سفر هیأت دولت به کردستان، اعتبارات مضاعفی به زیر ساخت‌های فرهنگی این استان اختصاص یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فرهنگ هم مثل ورزش است و باید مردم خودشان مبادرت به فعالیت‌های فرهنگی کنند و نقش وزارت ارشاد به جای تولیدات فرهنگی باید به سوی ارتقای شاخص‌های فرهنگ عمومی بوده و خروجی آن ارتقای اعتماد و مشارکت مردمی باشد.

اسماعیلی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت خودش می‌داند که مقوله فرهنگ و هنر را به قابلیت‌های عمومی برگرداند لذا در این راستا نیازمند پیشتازی بزرگان در هر منطقه‌ای هستیم که در کردستان شورای فرهنگ عمومی باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی تأکید کرد: باید فرهنگ عمومی در استان با تولیت شوراهای فرهنگ عمومی تقویت شود لذا تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ عمومی استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در این سفر یک روزه کتابخانه مرکزی سنندج که از هدایای رهبر معظم انقلاب به مردم کردستان است با دوراندیشی نماینده معزز ولی فقیه در استان با کارکردی عمومی به بهره برداری می‌رسد.

اسماعیلی افزود: وضعیت فرهنگ و هنر کردستان خوب است و تلاش می‌کنیم در چهار سال پیش رو نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم.

کد خبر 5338118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha