۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد؛

پرواز ۶۰ پهپاد در مزارع کشاورزی مازندران

پرواز ۶۰ پهپاد در مزارع کشاورزی مازندران

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ورود پهبادها به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: مجوز ۱۲۰ پهپاد در بخش کشاورزی صادر شد که ۶۰ پهپاد فعال شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی فر ظهر پنجشنبه در نشست پدافند غیرعامل با بیان اینکه مازندران نگین کشاورزی کشور به شمار می‌رود و باید به تهدید زیستی توجه ویژه شود، گفت: اگر با آسیب مواجه شویم جبران آن سخت و جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مسیر بخش کشاورزی استان در حوزه مکانیزاسیون قابل تقدیر است، گفت: ۹۵ درصد برداشت برنج و گندم و نشای مکانیزه ۷۰ درصد شالیزارها نشان از توسعه مکانیزاسیون است.

وی با اظهار اینکه در حوزه مکانیزاسیون به سمت پهپادها رفتیم از صدور مجوز برای پرواز ۱۲۰ پهباد خبر داد و گفت: ۶۰ پهپاد تاکنون فعال شده‌اند و آفات و بیماری‌ها از طریق پهباد کنترل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: ۱.۵ درصد مساحت کشور را دارا هستیم ولی میزان تولید استان ۷.۵ میلیون تن است و ۱۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور مربوط به مازندران است.

وی با بیان اینکه رتبه اول کشاورزی را دارا هستیم، گفت: مازندران پایلوت تأمین مرغ و گوشت سفید پایتخت به شمار می‌رود و روزانه ۴۰۰ تن مرغ آماده طبخ به پایتخت ارسال می‌شود.

شهیدی فر صنعتی شدن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری را امری الزامی برشمرد و گفت: تحولات خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله گلخانه‌ها در استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: پروژه ۵۰ هکتاری گلخانه لیموترش در استان کلید خورد و سقف توسعه آن ۱۰۰ هکتار خواهد بود.

کد خبر 5338126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha