۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس:

برای تخصیص گاز در زمستان به صنایع هرمزگان چاره‌ای اندیشیده شود

برای تخصیص گاز در زمستان به صنایع هرمزگان چاره‌ای اندیشیده شود

بندرعباس-مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با ذکر اینکه برای تخصیص گاز در زمستان به صنایع هرمزگان چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: مصرف مازوت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای نیروگاه هزینه در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سلیمی با اشاره به اثرات مخرب سوخت مازوت بر تجهیزات مکانیکی نیروگاه بندرعباس، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در راستای کاهش آلایندگی ناشی از مصرف اجباری مازوت هزینه شده است. نیاز است برای تخصیص میزان گاز به هرمزگان که در زمستان افزایش مصرف گاز چندانی ندارد چاره‌ای اساسی اندیشیده شود تا در حق مردم استان اجحاف نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های به‌وجود آمده در سال های اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه ها و جایگزین کردن سوخت مازوت، آثار نامطلوب و مخرب آن بر تجهیزات مکانیکی و بویلرها مورد تحلیل قرار گرفته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با بیان اینکه احتراق سوخت مازوت در نیروگاه علاوه بر تولید آلاینده های گازی و پیامدهای زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه نیز آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می شود.

سلیمی توضیح داد: پس از احتراق، مازوت، آلودگی خاکستری بر روی مشعلها و لوله های بخار به جا می گذارد که باعث کاهش راندمان حرارتی و خوردگی اجزای بویلر می شود و برداشتن آن مستلزم عملیات تعمیرات دوره ای اضافی است.

کد خبر 5339359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha