رئیس جریان المرده:

به جورج قرداحی ظلم شده و من با او هستم

به جورج قرداحی ظلم شده و من با او هستم

سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده لبنان در سخنانی ضمن اعلام حمایت از جورج قرداحی اعلام کرد: به جورج قرداحی ظلم شده و من با او هستم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که به جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان ظلم شده و من با او هستم.

وی ضمن اعلام اینکه اگر دولت فعلی لبنان استعفا دهد هرگز امکان تشکیل دولت جدید پیش از موعد خود وجود ندارد گفت: من هیچ سودی از این ماجرا نمی خواهم و هرگز قرداحی را به عنوان فدیه نمی پذیرم.

فرنجیه با بیان اینکه با درخواست استعفای قرداحی مخالفت کرده چون او مرتکب خطایی نشده است، اعلام کرد اگر قرداحی برکنار شود یا استعفا دهد هرگز جانشینی برای او انتخاب نخواهیم کرد.

وی افزود: ما تعامل تحقیر آمیز با هیچ طرفی را نمی پذیریم و به دنبال سود و زیان نیستیم بلکه ما خواهان حفظ کرامت خود هستیم.

جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان قبل از ورود به کابینه «نجیب میقاتی» یک مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی بوده است که در برنامه‌ای تلویزیونی معروف به «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم.

عربستان سعودی روز گذشته جمعه به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کرده و واردات تمامی کالاهای لبنانی به این کشور را نیز متوقف کرد. ریاض همچنین سفیرش در بیروت را فرا خوانده است.

بحرین هم به تبعیت عربستان سعودی، از سفیر لبنان خواسته ظرف ۴۸ ساعت، این کشور را ترک کند. هفته گذشته، کشورهای مختلف عربستان سعودی، بحرین، امارات و کویت سفرای لبنان را فراخوانده بودند.

جنبش حزب الله لبنان ضمن حمایت از مواضع وزیر اطلاع‌رسانی در محکومیت تجاوز عربستان سعودی به یمن گفت که هر گونه درخواست برای برکناری وی را رد می‌کند.

کد خبر 5339547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha