۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۵

امام جمعه شبستر:

دین اسلام مخالف شادی نیست/ ضرورت ریشه یابی مشکلات فرهنگی

دین اسلام مخالف شادی نیست/ ضرورت ریشه یابی مشکلات فرهنگی

شبستر- امام جمعه شبستر با بیان اینکه اسلام مخالف شادی نیست، گفت: مسئولان، جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یونس کیانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه اصلی مسئولین فرهنگ است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مصمم است تا برای پالایش فرهنگ جامعه از انحراف‌ها گام‌های اصولی و پایدار و مستمر بردارد. لذا در راستای تصمیمات اتخاذ شده شورای فرهنگ عمومی شهرستان در حوزه‌های فرهنگ و تربیت زمینه سازی و بسترسازی برای جلب مشارکت توسط دستگاه‌های فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه شبستر با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: شورای فرهنگ عمومی از جمله نهادهای مهم و مؤثری است که وظیفه سیاست گذاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه را بعهده دارد لذا باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ترویج داد.

حجت الاسلام کیانی بررسی معضلات فرهنگی جامعه را از مهمترین وظایف این شورا دانست و اظهار داشت: ارائه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای رفع معضلات فرهنگی و تشویق عموم مردم به حفظ و تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی در توسعه فضای مناسب فرهنگی مؤثر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر در ادامه افزود: محورهای مختلف بحث در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی جهت بررسی در این شورا تعیین می‌شود که لازم است راهکارهای پیشگیری و رفع نگرانی‌های فرهنگی با نظر کارشناسان فرهنگی تعیین و جهت اجرا در اختیار شورای فرهنگ شهرستان قرار گیرد.

امام جمعه شبستر با اشاره به ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی یادآور شد: حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، فعالیت در این حوزه نقش راهبردی در جریان توسعه و رشد جامعه را دارد و بدون آن توسعه تحقق پیدا نمی‌کند چرا که برای هر کاری باید فرهنگ‌سازی لازم در آن بخش صورت بگیرد.

وی نهادینه شدن فرهنگ در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و … را مهم خواند و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در توسعه فرهنگ عمومی تأثیرگذار است و بی شک استمرار آن موجب نهادینه شدن آن در جامعه می‌گردد.

وی با بیان اینکه در بحث ارتقا فرهنگ عمومی همه اشخاص حقیقی و حقوقی مسئولیت دارند تصریح کرد: تقدیر بدون تعصب در حوزه جوانان از اهمیت ویژه برخوردار است و باید به تمام هنرجویان در تمام ابعاد و حوزه‌ها اهمیت داده شود. حمایت از مخترعین، ابتکارآفرینان در حوزه جوان و نوجوان امروزه از ضروریات است و تشویق آنها در حوزه تحصیل، تهذیب و ورزش باید مد نظر مسئولان باشد.

امام جمعه شبستر در بخشی از سخنان خود به دوری جستن از خشکه مقدس بودن نیز اشاره کرد و افزود: اسلام هیچ وقت مخالف شادی که عقلانیت را ارتقا دهد نیست لذا می‌توان با برنامه ریزی و در چارچوب قانون، شادابی و نشاط در جامعه را ترویج کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه افزود: رؤسای آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی شهرستان ضمن توجه جدی به آسیب شناسی مسائل و معضلاتی مانند اعتیاد، خشونت و بحث خودکشی با کمک نیروی انتظامی یک برنامه مدون برای تحقیق داشته باشند تا شاهد کاهش معضلات اجتماعی در شهرستان باشیم.

کد خبر 5340629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      با تشکر، نیازمند افرایش برنامه های نشاط اور در صدا و سیما هستیم و برنامه های شاد هرچقدر با برنامه ها و بازتاب واقعیتهای زندگی همشهریان ( به عنوان عوامل تاثیر گذار واسط) و برنامه هایی رویکرد رعالیسمی توام باشد باعث نشاط و شادی بیشتر در بینندگان و شنوندگان میشود.