تحولات یمن؛

شهادت ۲ غیرنظامی یمنی در صعده/ ۱۸۵ مورد نقض آتش بس در الحدیده

شهادت ۲ غیرنظامی یمنی در صعده/ ۱۸۵ مورد نقض آتش بس در الحدیده

شهادت ۲ غیرنظامی و زخمی شدن ۷ نفر دیگر در صعده یمن براثر تیراندازی نظامیان سعودی و ثبت ۱۸۵ مورد نقض آتش بس در استان الحدیده توسط ائتلاف سعودی از جمله تحولات یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یک منبع نظامی یمن از ناکامی پیشروی گسترده مزدوران سعودی در چند مسیر جبهه الضباب و تبیشعه در استان تعز خبر داد.

بر اساس این گزارش، در جریان این عملیات ده‌ها مزدور سعودی کشته و زخمی شده و چند خودروی نظامی آنها هم آتش گرفت.

از سوی دیگر یک منبع در اتاق افسران ارتباط از تداوم نقض آتش بس در استان الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

در همین راستا، ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد که منبع مذکور از تلاش برای نفوذ به مناطق الجبلیه و ایجاد استحکامات رزمی به عنوان بخشی از این موارد یاد کرد.

پرواز ۹ هواپیمای جاسوسی، ۳۵ بمباران توپخانه ای با ۳۴۵ گلوله و ۱۳۰ مورد تیراندازی با سلاح‌های مختلف از دیگر موارد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی در الحدیده اعلام شده است.

در همین حال در تیراندازی نظامیان سعودی به منطقه مرزی المنبه واقع در استان صعده در شمال یمن یک کودک و یک مرد شهید و ۷ غیرنظامی دیگر هم مجروح شدند.

گفتنی است که عربستان سعودی نزدیک به ۷ سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود و تشکیل ائتلاف سعودی تجاوز به یمن را آغاز کرده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی تا زمان رفع محاصره مردم یمن تاکید دارند.

کد خبر 5340744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha