۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

آیت الله علاقه‌بند در یزد تشییع شد

آیت الله علاقه‌بند در یزد تشییع شد

یزد- مراسم تشییع آیت‌الله سید محمدعلی علاقه‌بند از علما و بزرگان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید محمدعلی علاقه‌بند یزدی روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، تعدادی از مسئولان و خانواده آن مرحوم از حسینیه امیرچقماق تا امامزاده جعفر (ع) شهر یزد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

این عالم ربانی دیروز (سه شنبه) در ۹۴ سالگی به دیدار حق شتافت.

مراسم ترحیم از ساعت ۷:۳۰ فردا (پنجشنبه) از سوی آیت‌الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، آیت الله ابوالقاسم وافی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، بیت سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی، مهران فاطمی استاندار یزد و مدیریت حوزه علمیه در مسجد روضه محمدیه این شهر برگزار می‌شود.

همچنین مراسمی از سوی تولیت موقوفه و نمازگزاران مسجد امیرچقماق، امروز پس از نماز مغرب و عشا در این محل برگزار می‌شود.

مراسم سومین روز ارتحال این عالم ربانی ساعت ۱۵ روز جمعه در جوار تربت پاک آن مرحوم و مراسم هفتمین روز درگذشت آن مرحوم هم سه شنبه هفته آینده پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می‌شود.

آیت الله علاقه بند سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود و در پنج سالگی برای آموزش قرآن به مکتب خانه رفت و در مکتب، قرآن، نصاب الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب دار آموخت و پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر آیات شیخ جلال آیت اللهی، کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد.

سپس برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و در درس خارج آیات عظام سید محمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی، سید عبدالهادی شیرازی شرکت و پس از بازگشت در قم نیز از محضر آیت الله العظمی بروجردی (ره) استفاده کرد.

وی از مفاخر یزد به شمار می‌رود و محبوبیت ویژه ای نزد مردم این استان دارد و ارادتمندان وی سالیان متمادی در مسجد امیرچقماق نماز را به امامت وی اقامه می‌کردند.

کد خبر 5342936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      چرا این خبر دررسانه ملی پخش نشد