۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰

استاندار چهارمحال و بختیاری:

آب برای سرمایه گذاری در شش شهرستان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

آب برای سرمایه گذاری در شش شهرستان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آب برای سرمایه گذاری در شش شهرستان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: با بحران آب مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی در شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سه چالش مهم در این استان وجود دارد که لازم و ملزوم یک‌دیگر هستند.

وی با بیان اینکه چالش اختصاصی چهارمحال و بختیاری نرخ بالای بیکاری است، تصریح کرد: نرخ مشارکت در این استان ۴۳ درصد است که این نشان دهنده آن است که چهارمحال و بختیاری جوان‌ترین استان کشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان آماده کار هستند، عنوان کرد: بی آبی و بحران آب در استانی که ۱۰ الی ۱۲ درصد آب کشور را تأمین می‌کند وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه بازسازی سواحل رودخانه‌های این استان امکان پاسخگوی به توریسم جهان می‌دهد، ادامه داد: امروزه دو رودخانه «زاینده رود» و «کارون» در چهارمحال و بختیاری به محل تنش و دعوا تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش شهرستان چهارمحال و بختیاری برای سرمایه‌گذاری آب وجود ندارد، افزود: امکان تخصیص آب در شهرستان‌های «بن»، «سامان»، «شهرکرد» و «کیار» وجود ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آب شرب در این استان وجود دارد، اظهار کرد: آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی با تانکر تأمین می‌شود.

عباسی مشکل آبی چهارمحال و بختیاری را دو عامل عنوان کرد و گفت: سهم کم استان‌های محروم از بودجه کل کشور و علت اصلی مشکل آبی چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: پروژه‌های ملی مختص استان‌هایی است که نمایندگان بیشتری دارد و این عدالت نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به مناطق محروم توجه نشده و محرومیتی رفع نشده است، عنوان کرد: آب سرچشمه کوهرنگ از کشاورز و دامپرور را گرفته و فولاد زده شده است و این مسئله مشکلات متعددی را در چهارمحال و بختیاری به وجود آورده است.

عباسی با بیان اینکه عدالتی در توزیع بودجه وجود ندارد، گفت: بودجه چهارمحال و بختیاری با پیگیری‌های بسیار دو هزار میلیارد ریال است ولی استان همجوار برای تنها یک پروژه سه هزار میلیارد بودجه هزینه کرده‌است و این نشان دهنده بی عدالتی در توزیع بودجه است.

کد خبر 5343459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha