۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴

در جلسه کارگروه فنی و رسانه شانزدهمین نشست قاریان تاکید شد؛

ورود متخصصان حوزه قرآن و رسانه جهت استفاده از ظرفیت صداوسیما

 ورود متخصصان حوزه قرآن و رسانه جهت استفاده از ظرفیت صداوسیما

مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه نشست تا پایان آبان ماه و موعد برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم اوایل بهمن ماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، متعاقب انتشار فراخوان ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه در زمینه تولید و پخش آثار صوتی و تصویریِ تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ ویژه رسانه ملی و فضای مجازی، که در دستورکار شانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن قرار دارد، اولین جلسه کارگروه فنی و رسانه جهت ترسیم و رصد اقدامات محتوایی نشست شانزدهم، در روز شنبه ١۵ آبان برگزار شد.

در این جلسه که با مشارکت تعدادی از کارشناسان قرآنی و رسانه‌ای شامل: سیدعلی سرابی، پرویز فارسیجانی، حسین فردرو، سعید مقیسه، حجت الاسلام حسین سلیمانی، سیدعباس انجام، هادی صلحجو، کریم دولتی، حسن محمدی و محمدتقی میرزاجانی تشکیل شد، ابعاد و اهمیت ورود رسانه ملی و شورای عالی قرآن به این موضوع مهم، مورد بحث قرار گرفت.

براساس این گزارش، اعضای کارگروه ضمن بیان نقطه نظرات خود، معتقد بودند که می‌بایست هم عموم علاقمندان و هم متخصصان حوزه قرآن و رسانه به این موضوع ورود کنند تا طرح‌ها و ایده‌هایی که جهت بهره برداری در صداوسیما و فضای مجازی منتخب می‌شود، در عین برخورداری از استانداردهای لازم، از جذابیت‌های عمومی هم برخوردار باشد. در بخش دیگری از این جلسه، بر ضرورت استمرار این فراخوان و محدود نشدن آن تا زمان برگزاری نشست تاکید شد.

مقرر شد کارگروه فنی و رسانه به عنوان بازوی تخصصی نشست شانزدهم، به تناوب جلساتی را تشکیل دهد و به صورت جزئی روی موضوعاتی که در دستور کار نشست قرار دارد به بحث و بررسی‌های کارشناسی بپردازد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه نشست تا پایان آبان ماه و موعد برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم که با پشتیبانی شورای عالی قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیوقرآن اجرا می‌شود، اوایل بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

کد خبر 5344919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha