۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در مدارس و دانشگاه ها الزامی است

اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در مدارس و دانشگاه ها الزامی است

شیراز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مسئولین مدارس و مراکز آموزشی در راستای ایمنی کامل دانش آموزان و دانشجویان، بر اجرای دقیق پروتکل ها در محیط های آموزشی نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرزاد لطفی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه مسئولان مدارس و مراکز آموزشی دانش آموزان و دانشجویان را به پیروی از اصول بهداشتی ترغیب کنند، گفت: ضرورت دارد مسئولان مدارس و دانشگاه‌ها، راهکارهای پیشگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند و در راستای ایمنی کامل دانش آموزان و دانشجویان، بر اجرای دقیق آن در محیط‌های آموزشی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: لازم است خانواده‌ها نیز بیش از پیش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس را به فرزندان خود گوشزد کنند تا از از ابتلاء به این بیماری پیشگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش ایمنی افراد واکسینه شده در برابر کرونا، افزود: جمعیت بالای ۱۲ سال که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند و افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر نسبت واکسینه کردن خود اقدام کنند زیرا واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند ایمنی عمومی در برابر کرونا ویروس ایجاد کند.

لطفی با اشاره به بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی، توصیه کرد: به دلیل احتمال انتقال ویروس در مکان‌های سرپوشیده مانند خوابگاه، لازم است دانشجویان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند بوده و از سلامت خود مراقبت جدی داشته باشند.

او با بررسی آخرین آمارهای کرونا در استان، از مراجعه ۱۶۱۴ نفر به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: به دلیل چرخش گسترده بیماری در سطح جامعه، نیاز است شهروندان خواست در صورت مشاهده علائم کرونا ویروس، به پزشک خانواده خود یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا از شدت یافتن بیماری و نیاز به بستری در مراکز درمانی پیشگیری کرده و همچنین مانع از ابتلای اطرافیان به بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بررسی آخرین وضعیت بیماری در شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان‌های با وضعیت قرمز، پیگیری برای شناسایی دلیل افزایش ابتلاء در برخی مناطق استان را در دستور کار مسؤولان دانشگاه و مسؤولان شهرستان‌ها قرار داد.

دکتر لطفی هرگونه سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را زمینه ساز افزایش موارد ابتلاء به این بیماری دانست و افزود: قطع زنجیره‌های انتقال بیماری در استان تنها با همدلی و مشارکت مردم با مجموعه سلامت و جدی گرفتن خطرات این بیماری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر می‌شود.

کد خبر 5345954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha