۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کاهش تولید محصولات کشاورزی در «خانمیرزا» / بحران آب جدی است

کاهش تولید محصولات کشاورزی در «خانمیرزا» / بحران آب جدی است

شهرکرد- فرماندار خانمیرزا از کاهش شش هزار تنی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: کمبود آب موجب کاهش تولید محصولات کشاورزی در «خانمیرزا» شده است.

یوسف مرادی شاه قریه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۷۰۰ حلقه چاه موجود در «خانمیرزا» ۲۰۰ حلقه چاه به طور کامل خشک شده است، اظهار کرد: ۴۰۰ حلقه چاه دیگر ۳۰ تا ۸۰ درصد کاهش آب دهی دارند.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار زمین زراعی در «خانمیرزا» وجود دارد، عنوان کرد: ۱۵ هزار هکتار از این اراضی به صورت آبی کشت می‌شود.

فرماندار خانمیرزا با اشاره به بحران آب در این شهرستان، ادامه داد: هرساله شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی به دلیل کمبود آب زیر کشت نمی‌رود.

مرادی شاه قریه به کاهش شش هزار تنی گندم در «خانمیرزا» اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته در این شهرستان بیش از ۱۰ هزار تن گندم کشت و برداشت می‌شد که این مهم به چهار هزار تن رسیده است.

وی افزود: هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی «خانمیرزا» هرساله کشت استراتژیک کلزا انجام می‌شد که طی سال‌های گذشته به دلیل نبود آب به ۱۰ هکتار کشت کاهش یافته است.

فرماندار خانمیرزا با بیان اینکه بحران آب در این شهرستان جدی است، اظهار کرد: ۱۰۰ سانتی متر از دشت «خانمیرزا» فرونشست کرده است.

کد خبر 5346442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha