۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷

رئیس کل دادگستری همدان مطرح کرد؛

پدافند غیر عامل در فضای مجازی نیاز کشور است

پدافند غیر عامل در فضای مجازی نیاز کشور است

همدان_رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: امروز کشور نیازمند پدافند عامل در حوزه فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عدالتخواه در شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت کسب و کارهای فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی سال هاست وارد زندگی انسان‌ها در سطح جهان شده است و در کشور ما نیز در دو دهه اخیر اوج گرفت و روزبه‌روز وابستگی انسان‌ها به آن بیشتر شده است و با این تفاسیر چاره‌ای نداریم که با فضای مجازی به عنوان یک قابلیت غیر قابل انکار رو به‌رو شویم.

وی با بیان اینکه فضای سایبر یک دامنه جهانی پویا و دائم التغییر است که قابل کنترل توسط هیچ کسی نیست و افرادی که به عنوان کاربر وارد این فضا می‌شوند باید تسلط کافی بر آن داشته باشد، اظهار کرد: آسیب‌ها و مشکلات فضای سایبری باید مورد بررسی قرار بگیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم تا استفاده‌ای خوب و مطلوب صورت بگیرد زیرا بدون آگاهی و برنامه‌ریزی استفاده از فضای مجازی قطعاً آسیب‌زا خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: اغلب کسانی در این محیط آسیب می‌بینند از اطلاعات و آگاهی کافی و لازم برخوردار نبودند و امروزه پیشگیری توأم با آگاه‌سازی قطعاً نتایج مطلوبی در برخواهد داشت.

عدالتخواه با اشاره با حمله سایبری اخیر به جایگاه‌های سوخت، افزود: مسئولین رده‌های اطلاعاتی و امنیت نیز باید بسیار هوشیار باشند، در واقع امروز پدافند عامل مختص عملیات‌های فیزیکی نیست و بیشترین اقدامات باید در حوزه مجازی باشد.

کد خبر 5346975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha