۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱

با اشاره به بحران در مرزهای لهستان؛

روسیه: ادعاهای ورشو و اتهاماتش بر ضد مسکو، بی اساس است

روسیه: ادعاهای ورشو و اتهاماتش بر ضد مسکو، بی اساس است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ادعاهای ورشو در رابطه با بحران پناهجویان در مرزهای لهستان، خلاف عقل سلیم و عرف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که ادعاهای«آندزی دودا» رئیس جمهور لهستان را در رابطه با بحران موجود در مرزهای شرقی کشورش، رد می کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اتهامات وارده از جانب دودا بر ضد مسکو، کاملا بی پایه و اساس و خلاف عرف است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: چیزهایی که از ورشو می شنویم، البته خیلی تعجب برانگیز است و به نظر من از همه مرزهای ممکن آداب و اصول و عقل سلیم فراتر می رود. من در مورد اتهامات علیه کشورمان و ارزیابی از وضعیت (در مرز) به طور کلی، صحبت می کنم. این طور دروغ گفتن غیر ممکن است.

پیشتر و در همین رابطه، «ماتئوش موراوتسکی» نخست وزیر لهستان نیز طی سخنانی در پارلمان این کشور، مدعی مواجهه با جنگ جدید در مرزهای این کشور با بلاروس شده بود.

وی در این باره گفته بود: ما یقین داریم که عملیات جاری در مرزهای شرقی لهستان با بلاروس بخشی از یک عملیات بزرگ است. این یک هجمه هماهنگ شده تمام عیار و دارای ماهیتی جدید از جنگ است.

لهستان، لیتوانی و لتونی در ماه‌های اخیر از افزایش تعداد افرادی که تلاش می‌کنند به‌ طور غیر قانونی از بلاروس عبور کنند، خبر داده اند و مینسک را به استفاده از مسئله مهاجران به‌ عنوان «سلاح ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا متهم کرده ‌اند.

بلاروس با رد تمام این اتهامات، اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

کد خبر 5348333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha