۹ آبان ۱۴۰۰، ۴:۴۳

در پی هجوم پناهجویان؛

لهستان بدنبال ساخت دیوار مرزی ۳۴۷ میلیون یورویی است

لهستان بدنبال ساخت دیوار  مرزی ۳۴۷ میلیون یورویی است

لهستان بدنبال ساخت سریع دیوار ۳۴۷ میلیون یورویی در مرز این کشور با بلاروس است تا از عبور مهاجران جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، لهستان بدنبال ساخت سریع دیوار ۳۴۷ میلیون یورویی در مرز این کشور با بلاروس است. این برنامه در مجلس نمایندگان لهستان به بحث گذاشته و مورد تائید قرار گرفته است.

هدف از ساخت دیوارمرزی مورد نظر لهستان، جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی عنوان شده است. این طرح توسط دولت دست راستی لهستان پیشنهاد شده بود و اکنون برای اجرا فقط به تأیید آن دژی دودا، رئیس جمهوری این کشور نیاز دارد.

پیشتر لهستان با کشیدن دیواری از سیم خاردار در مرزش با بلاروس و اعزام نیروهای بیشتر پلیس به این مناطق تلاش کرده بود تا موج مهاجرت را متوقف کند.

در برخی گزارش‌ها گفته شده که برخی از مهاجران در نزدیکی مرز لهستان با بلاروس از فرط خستگی جان خود را از دست داده‌اند.

لهستان و لیتوانی عضو اتحادیه اروپا هستند و مرزهای شرقی آنها بخشی از مرزهای شرقی این اتحادیه را تشکیل می‌دهد. هر دو این کشورها در ماه‌های اخیر مرزهای خود با بلاروس با فشارهای مهاجرتی رو به افزایش روبرو هستند.

گفته می‌شود بلاروس سفر بدون روادید را برای برخی کشورهای خاورمیانه که بالقوه مهاجرفرست هستند، آزاد کرده تا بتواند آنها را پس از ورود به خاک این کشور به سمت لهستان و لیتوانی هدایت کند.

مقامات لهستان می‌گویند امسال بیش از ۸ هزار مهاجر به هدف رسیدن به این کشور غیرقانونی از مرز بلاروس گذشته‌اند که بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ مورد آن تنها مربوط به ماه سپتامبر بوده است.

کد خبر 5339815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha