۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲

فرماندار اردبیل:

زیرساخت‌های گردشگری اردبیل تقویت می‌شود

زیرساخت‌های گردشگری اردبیل تقویت می‌شود

اردبیل - فرماندار اردبیل بر تکمیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه با تمرکز بر جاذبه‌های توریستی این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه صبح روز شنبه در بازدید از منطقه گردشگری – کوهستانی سردابه اظهار کرد: اگر چه در ۲ سال اخیر گردشگری استان اردبیل به دنبال شیوع پاندمی کرونا آسیب‌های فراوانی را متحمل شده است اما امیدواریم با همه گیری واکسیناسیون کرونا و غلبه بر این ویروس بتوانیم روزهای خوش گردشگری اردبیل را بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه اردبیل در کشور به شهر چشمه‌های بهشتی معروف است و در چهار گوشه این استان شاهد آب‌های معدنی درمانی و گردشگری هستیم، خاطرنشان کرد: روستای وکیل آباد سردابه به عنوان روستای هدف گردشگری تصویب شده و در این راستا ۳ میلیارد تومان برای توسعه این منطقه اختصاص یافته است.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه مسئولان میراث فرهنگی باید برنامه ریزی های مدونی برای توسعه گردشگری در حوزه آب‌های معدنی و درمانی داشته باشند، گفت: در راستای توسعه و گسترش گردشگری سلامت ساماندهی ورودی منطقه سردابه در دستور کار قرار دارد.

امامی یگانه از تکمیل طرح هادی و اتمام سنگ فرش روستا نیز در این منطقه خبر داد و بیان کرد: همچنین اهالی منطقه سردابه با مشکل آب شرب روبرو هستند که با قول مساعد مسئولان آب منطقه‌ای قرار است به زودی این مشکل نیز مرتفع شود.

وی به زون بندی آب شرب روستا توسط شرکت آب منطقه‌ای در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آبفای شهرستان اصلاح شبکه و زون بندی آب شرب روستا را در اسرع وقت برنامه ریزی و حل کند.

امامی یگانه افزود: با توجه به پتانسیل گردشگری منطقه سردابه روشنایی معابر نیز در دستور کار شرکت برق قرار می‌گیرد.

وی همچنین بر حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه گذاران طرح‌های بوم گردی، خدماتی و رفاهی برای توسعه سردابه تاکید کرد.

فرماندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب برای تکمیل زیرساخت‌های روستاهای شهرستان اردبیل بیان کرد: در همین راستا تکمیل زیرساخت‌های روستای زیوه اردبیل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

امامی یگانه گفت: جاده دسترسی روستای زیوه ساماندهی و سال آینده با اختصاص اعتبار از محل استانی و ملی آسفالت ریزی می‌شود.

وی افزود: قرار شد با پرداخت حق انشعاب آب شرب، آبفا شهرستان نسبت به انتقال آب شرب از شهر اردبیل به روستای زیوه با تعیین پیمانکار ذیصلاح اقدام نماید.

فرماندار اردبیل از شروع عملیات اجرایی مدرسه ابتدایی روستا تا پایان سال در روستای زیوه خبر داد و گفت: مشکل تلفن ثابت تا پایان سال و آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت روستا نیز با همکاری اهالی و فناوری ارتباطات و مخابرات نیمه اول سال آینده با نصب دکل ارتباطی حل می‌شود.

کد خبر 5350297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha