۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا؛

آمریکا حضور خود در خاورمیانه را حفظ می کند

آمریکا حضور خود در خاورمیانه را حفظ می کند

ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در آستانه برگزاری نمایشگاه هوایی در امارات، اعلام کرد که نظامیان نیروی هوایی ایالات متحده به حضورشان در منطقه خاورمیانه ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «گرگوری گیلوت» ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه امروز شنبه گفت که نظامیان نیروی هوایی آمریکا همچنان در این منطقه مستقر خواهند ماند.

اظهارات فوق در شرایطی بیان می شود که برنامه ریزان نظامی، همزمان تنش زایی با چین و روسیه را چالش بزرگ دیگر واشنگتن می دانند.

وی در صحبت با خبرنگاران در آستانه نمایشگاه هوایی دبی اذعان داشت که پس از خروج آمریکا از افغانستان در ماه آگوست، این حضور «می تواند تعدیل شود».

گیلوت ادامه داد: اما من هیچ سناریویی نمی بینم که آمریکا در آن نقش مهمی نداشته باشد.

نیروی هوایی آمریکا یک پایگاه اصلی در قطر دارد که عملیات ها در افغانستان و همچنین عراق و سوریه از این پایگاه نظارت و فرماندهی می شوند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد حملات پهپادی در این منطقه، افزود: می‌دانید که دفاع مشترک چندین کشور در منطقه، کلید ما برای شناسایی آن‌ها و یک قدم جلوتر بودن از تهدید در زمان شکل گیری اش خواهد بود.

روسیه قرار است در این نمایشگاه جدیدترین جنگنده خود یعنی «سوخو-۷۵» را به نمایش بگذارد که گیلوت در پاسخ به سوالی در همین رابطه، گفت امیدوار است که متحدان و شرکای ایالات متحده از تجهیزاتی استفاده کنند که با ارتش آمریکا «قابلیت تعامل» داشته باشد.

وی ادامه داد که خرید جنگنده روسیه کاملا بر این مسئله تاثیر خواهد گذاشت. جنگنده مذکور رقیبی برای جنگنده پنهان کار «اف-۳۵» آمریکا محسوب می شود که امارات از مشتریان پر و پا قرصش است و در تلاش برای خریداری آن از زمان برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی، بوده است.

گیلوت همچنین در طول ارائه خود در کنفرانس بین‌المللی سران نیروهای هوایی دبی، طرحی را به نمایش گذاشت که شامل پرچم رژیم صهیونیستی در میان سایر کشورهای منطقه بود. ارتش آمریکا اکنون این رژیم را به دلیل به رسمیت شناخته شدن توسط چند کشور سازشکار عربی، تحت فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا (سنتکام) می داند.

پیشتر، نیروی دریایی مرکز تروریستی سنتکام (واحد فرماندهی آمریکا در منطقه) اعلام کرد که نیروهای امارات، بحرین، رژیم صهیونیستی و آمریکا از روز چهارشنبه رزمایشی را در دریای سرخ آغاز کردند.

این نخستین رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی با دو کشور عرب حاشیه خلیج فارس است.

امارات و بحرین سال میلادی گذشته با پشت کردن به آرمان فلسطین، به عادی سازی رابطه با تل آویو روی آوردند.

کد خبر 5350643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha