۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

سرپرست فرمانداری شادگان:

پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای پرندگان در شادگان انجام شود

پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای پرندگان در شادگان انجام شود

شادگان- سرپرست فرمانداری شادگان بر لزوم منع شکار پرندگان غیرمجاز برای کنترل و مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید صبری پور صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان شادگان اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون فصل شکار است برای پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری آنفلوآنزای پرندگان بهتر است که محیط زیست ممنوعیت صید و شکار غیرمجاز پرندگان را اعلام کند.

وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر ناقل ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، افزود: این ویروس به‌طور مرتب در حال چرخش بوده و تهدیدی برای اقتصاد و بهداشت عمومی جامعه به شمار می‌رود.

سرپرست فرمانداری شادگان ادامه داد: تنها راه مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کنترل راه‌های انتقال آن است و همه دستگاه‌های شهرستان شادگان باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: تشکیل گشت مشترک از نیروهای محیط زیست و دامپزشکی برای پایش و نظارت بر دامداری‌ها، مرغداری‌ها و تالاب بین‌المللی باید انجام شود.

صبری پور گفت: از آنجایی که خطر بیماری در روستاها بیشتر است؛ لذا برگزاری کلاس آموزشی برای دامداران، بهورزان، بهیاران و شورای اسلامی در روستاها توسط دامپزشکی ضروری است.

کد خبر 5352125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha