۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد؛

کفن کرونا بر تن سه نفر دیگر /شناسایی۲۱۶بیمار جدید در خراسان جنوبی

کفن کرونا بر تن سه نفر دیگر /شناسایی۲۱۶بیمار جدید در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته سه بیمار کرونایی در استان فوت شده اند، گفت: طی این مدت ۲۱۶ بیمار جدید شناسایی شدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در روزهای که با انجام واکسیناسیون شاهد شیب نزولی بیماری منحوس کرونا بودیم و آمار فوتی‌های کرونایی به هیچ یا یک نفر رسیده بود بار دیگر کرونا خودی نشان داده و جان سه نفر دیگر را در شبانه روز گذشته گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تاکنون کرونا جان هزار و ۲۱۴ نفر از هم استانی‌ها را گرفته و در حال حاضر با روند صعودی بیماری در بیشتر نقاط استان مواجه هستیم.

محمد دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: بر اساس آمار ارائه شده طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ بیمار کرونایی جدید شناسایی شدند که شناسایی آنها با انجام ۲۹۰ آزمایش مولکولی و ۶۸۵ تست سریع انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین از ۲۹۰ آزمایش مولکولی ۹۷ بیمار جدید و از ۶۸۵ تست سریع ۱۱۹ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

به گفته وی از این تعداد ۶۶ مورد از بیرجند، ۳۲ مورد از طبس، ۱۷ مورد از قاین، ۱۲ مورد از بشرویه، ۱۱ مورد از خوسف، ۱۰ مورد از زیرکوه، ۵ مورد از درمیان، ۹ مورد از سرایان، ۳ مورد از سربیشه، ۲۵ مورد از فردوس و ۲۶ مورد از نهبندان شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی تصریح کرد: ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

دهقانی در خصوص عملیات واکسیناسیون کرونا در استان هم گفت: تا امروز ۵۲۲ هزار و ۳۳۹ نفر واکسن نوبت اول، ۴۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۲ هزار و ۸۸ نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گفته وی همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته واکسیناسیون پنج هزار و ۴۹۴ نفر انجام و در مجموع ۹۳۳ هزار و ۷۰۵ نفر در استان واکسینه شده‌اند.

کد خبر 5352629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha