۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۹:۳۷

استاندار سیستان و بلوچستان:

اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به طرح جهش مسکن اختصاص خواهد یافت

اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به طرح جهش مسکن اختصاص خواهد یافت

زاهدان - استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان به طرح جهش مسکن اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن کشور که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اعلام این مطلب که طرح نهضت تأمین مسکن مهمترین اولویت دولت خواهد بود، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها موظفند پس از اعلام اداره کل راه و شهرسازی اراضی مازاد خود را برای تأمین مسکن در اختیار اداره یادشده قرار دهند.

وی با اشاره به قانون جهش مسکن بر لزوم همکاری جدی همه دستگاه‌ها وارگان‌ها در کمک به موفقیت این طرح عظیم تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه تأمین زمین‌های طرح جهش تولید مسکن از طریق شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، اراضی نیازمند تغییر کاربری در کمیسیون‌های ماده پنج، اراضی نیازمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت رفع نیاز سالانه به مسکن مورد توجه قرار گرفته است گفت: این اداره کل همسو با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی بخش قابل توجهی از زمین‌های مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی این پروژه ملی را در استان تأمین کرده است.

وی افزود: همچنان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظامی در شناسایی اراضی و تحویل آن به دولت برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر طرح جهش تولید مسکن هستیم.

عطااله اکبری ادامه داد: تاکنون افزون بر ۳۰ هزار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان در محدوده ۱۳ شهر تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت قانونی یعنی ۱۵ آذرماه به ۸۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه پس از نام‌نویسی اولیه متقاضیان و مقارن با پایان مهلت پالایش اطلاعات انجام می‌شود تا افراد واجد شرایط دریافت مسکن برای طی مراحل بعد معرفی شوند، تصریح کرد: در سال نخست طرح جهش تولید مسکن پیش‌بینی می‌شود ۳۴ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

کد خبر 5353854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha