۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲

استاندار هرمزگان:

مصالح مورد نیاز برای تعمیر منازل روستایی سریعا تامین شود

مصالح مورد نیاز برای تعمیر منازل روستایی سریعا تامین شود

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: مصالح مورد نیاز برای احداث و تعمیر منازل روستایی از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ امام تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی استاندار هرمزگان، مهدی دوستی گفت: بنیاد مسکن و اکیپ های اجرایی باید در روستاهای زلزله زده مستقر و عملیات آوربرداری و سپس عملیات اجرایی واحدهای مسکونی را آغاز کنند.

با هدف بهره گیری همه جانبه از ظرفیت های موجود و آغاز عملیات آواربرداری، احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده از زلزله در بندرعباس، نشستی به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست، مقرر شد با توجه به اینکه برآورد خسارت در مراحل پایانی قرار دارد، میزان خسارت وارده در سریع‌ترین زمان ممکن به وزارت کشور ارسال شود.

همچنین بر اساس تصمیم دیگر در این نشست، مقرر شد تا زمان ابلاغ و تخصیص اعتبار از سوی دولت، بنیاد مسکن کشور از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ امام (تهیه مسکن برای محرومان) نسبت به تأمین مصالح مورد نیاز برای احداث و تعمیر منازل روستایی آسیب دیده از زلزله اقدام کند.

همچنین با دستور استاندار هرمزگان بنیاد مسکن و اکیپ های اجرایی باید در روستاهای زلزله زده مستقر و عملیات آوربرداری و سپس عملیات اجرایی واحدهای مسکونی را آغاز کنند.

عملیات احداث ۲هزارو ۱۵۰و احد و تعمیر یک هزار و ۲۵و احد در روستاهای زلزله زده هرمزگان، پس از تصویب دولت اجرایی خواهد شد.

بر اساس پیشنهاد مطرح شده و در صورت موافقت دولت، ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و بلاعوض برای واحدهای مسکونی احداثی و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و بلاعوض برای واحدهای تعمیری اختصاص پیدا می کند.

همچنین در طرح پیشنهادی استان، اعتبارهای مجزایی برای واحدهای دامی و اجرای طرح هادی روستایی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5354164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha