۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

کادرسازی از وظایف حوزه است/ لزوم شناسایی طلاب مستعد و نخبه

کادرسازی از وظایف حوزه است/ لزوم شناسایی طلاب مستعد و نخبه

بجنورد- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی دفتر استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، گفت: باید از طریق شناسایی طلاب مستعد، کادرسازی که از وظایف حوزه است به درستی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی حیدری ظهر چهار شنبه در مراسم ساماندهی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به احادیثی از امام صادق اظهار کرد: هر کسی که برای خداوند علم بیاموزد و به آن عمل کند، در آسمان ها به بزرگی از او یاد می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه جایگاه استاد، تعلیم و تربیت موهبتی معنوی از سمت خداوند متعال است، گفت: زمانی که استاد خروجی تربیت و تعلیم خود را در قالب توانمندی علمی و معنوی درست طلاب، پیرامون خود می‌بیند و تلاش و دغدغه مندی او در مجامع علمی، پژوهشی و تربیتی خود را نشان می‌دهد، شور و انگیزه مضاعفی برای تهذیب و تربیت طلاب پیدا می‌کند.

وی افزود: وظیفه امروز مسئولان امر شناسایی طلاب مستعد و نخبه و همچنین هدایت و ساماندهی آن‌ها در جهت انتخاب مسیر و هدف درست تا رسیدن به مطلوب است که با ایجاد دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گام مؤثری در این خصوص برداشته شده است.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اهمیت شناسایی، ساماندهی و هدایت طلاب نخبه برای ایفای نقش در آینده، گفت: کادرسازی برای نظام اسلامی از رسالت‌های اصلی حوزه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مدیر حوزه علمیه خراسان با عنایت به دغدغه مندی و تأکید مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی با ایجاد دفتر نخبگان و استعدادهای برتر، تحولی نو در جهت نخبه پروری و ایجاد شور و انگیزه مضاعف برای طلاب ایجاد کرده است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص امیدآفرینی، بیان کرد: اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه با کمک در خصوص شناسایی و کشف استعدادهای برتر و حمایت از طلاب نخبه در زمینه‌های مختلف نقش ویژه‌ای در جهت امیدآفرینی و ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر طلبگی طلاب در زمینه‌های تحصیلی و تهذیبی با توجه به منویات مقام معظم رهبری ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های ویژه حوزه‌های علمیه کادر سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که حوزه‌های علمیه با ورود جدی به مقوله استعدادپروری و حمایت از نخبگان و بصیرت افزایی در زمینه‌های مورد نیاز، می‌توانند نقش مهمی در سرنوشت کشور ایفا کنند.

حجت‌الاسلام حیدری ضمن تأکید بر لزوم حمایت ویژه از طلاب مستعد، گفت: دفتر نخبگان و استعدادهای برتر باید با اولویت قرار دادن ساماندهی طلاب نخبه شناسایی‌شده، از استعدادهای برتر حمایت حداکثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه این امر موجب ایجاد شور و انگیزه همراه با تلاش و کوشش بیشتر طلاب در زمینه‌های تحصیلی و تهذیبی می‌شود، خاطرنشان کرد: این حمایت منجر به حفظ طلاب در حوزه‌های علمیه و بهره‌گیری از توانمندی آنان در مباحث علمی، پژوهشی و تربیتی خواهد بود و در آینده برکات زیادی را در پی خواهد داشت.

کد خبر 5354451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha