۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل خبر داد؛

پرداخت ۳ میلیارد تومان برای راه اندازی مشاغل خانگی

پرداخت ۳ میلیارد تومان برای راه اندازی مشاغل خانگی

اردبیل- مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل گفت: سیج سازندگی شهرستان اردبیل ۳ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی مشاغل خانگی و کارگاه‌های اشتغال زایی کوچک از ابتدای سال پرداخت کرده است.

سرهنگ جواد نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گسترش مشاغل خانگی را بهترین راه برای اشتغال و افزایش درآمد در مردم دانست و اظهار کرد: در این راستا بسیج سازندگی شهرستان اردبیل ۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای راه اندازی مشاغل خانگی و کارگاه‌های اشتغال زایی کوچک از ابتدای سال ۱۴۰۰ پرداخت کرده است.

وی بر ایجاد بستر فروش و عرضه مستقیم کالای تولید شده در کارگاه‌های خانگی تاکید کرد و افزود: باید در فضای مجازی سایت و بستر فروش مناسبی برای مشاغل خانگی ایجاد کنیم و سپاه در این زمینه برای صدور مجوز و یا حمایت‌های مالی از مشاغل خانگی حمایت کامل خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل با بیان بسیج سازندگی از مشاغل خانگی حمایت و پشتیبانی می‌کند اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره در تمام عرصه‌های و زمان‌های مهم کشور نظیر کرونا، سیل، زلزله در کنار مردم بوده و در بحث ایجاد کسب و کارهای خانگی نیز لباس نظامی سپاه و بسیج مجوز آغاز یک فعالیت اشتغالزایی خواهد بود.

وی به راه اندازی گروه جهادی رسانه نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر فعالیت سایر گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف، گروه جهادی رسانه در عرصه مطالبه گری و رفع مشکلات محرومین در مناطق روستایی و حاشیه نشین اردبیل خواهد پرداخت.

سرهنگ نوحی عمده فعالیت گروه‌های جهادی را در زمینه پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: این گروه‌ها در قالب خدمت رسانی، آموزش، اشتغال زایی و احداث کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم نیز فعالیت مستمر دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل بر اشاعه فرهنگ محرومیت زدایی و مشارکت در کارهای جهادی در استان تاکید کرد و بیان کرد: گسترش این کار باید توسط خبرنگاران و رسانه‌های فعال استان در قالب بازتاب نتیجه و حل مشکلات مناطق محروم باشد تا همه خیرین و مردم نیز همراه با گروه‌های جهادی در این مسیر گام بردارند.

وی از احداث ۴ باب خانه محرومین در سال جاری در استان خبر داد و گفت: ۹ باب منزل مسکونی در مناطق روستایی و محروم استان نیز در حال تکمیل است و به زودی تحویل مردم منطقه قرار خواهد گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل هدف اصلی خدمت رسانی در مناطق محروم را تقویت اراده مردم در مشارکت و بازسازی محل زندگی خود دانست و تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر اراده و مشارکت مردم روستاها در آبادانی کم شده و در راستای افزایش خدمت رسانی مردمی باید این فرهنگ را اشاعه کرد.

سرهنگ نوحی به احداث استخر کشاورزی در یکی از روستاهای استان اردبیل در سال جاری اشاره کرد و گفت: این پروژه با تلاش شبانه روزی مردم روستا و گروه‌های جهادی ساخته شده و ۶۸ میلیون تومان در آن سرمایه گذاری شده است.

وی از انجام پروژه‌های متعدد سازندگی در روستاهای ثمرین، سردابه و فولادلو خبر داد و افزود: هدف از افزایش مشارکت مردم در این طرح‌ها تقویت اراده مردمی و افزایش نگهداری طرح توسط ساکنین است ضمن اینکه هزینه‌ها نیز برای اجرای طرح کاهش می‌یابد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل با بیان اینکه در راستای تنظیم بازار و عرضه مستقیم کالای اساسی در استان اقدامات خوبی انجام گرفته است گفت: برای ارائه مستقیم کالا در مناطق محروم گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج اقلام را در مساجد محلات توزیع می‌کنند.

سرهنگ نوحی از راه اندازی ۱۱۰ صندوق قرض الحسنه خودگردان در محلات استان خبر داد و بیان کرد: اداره امور در این قرض الحسنه ها در محلات به صورت خودجوش است و مردم با مشارکت هم به افراد نیازمند وام اهدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در قالب کمک‌های مومنانه نیز در جهیزیه آسان با ارائه ۱۵ قلم کالای اساسی برای شروع زندگی به مبلغ ۱۳ میلیون تومان در مناطق محروم و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کد خبر 5354697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha