۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

ماریا زاخارووا:

آمریکا خود ایجاد کننده تهدیدات فضایی است

آمریکا خود ایجاد کننده تهدیدات فضایی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی گفت که از واکنش واشنگتن به آزمایش سیستم ضدماهواره ای مسکو در فضا متاسفیم؛ واشنگتن خود ایجادکننده تهدیدات فضایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: مسکو از واکنش واشنگتن به آزمایش سیستم ضد ماهواره‌ای روسیه در فضا متأسف است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: واکنش واشنگتن در حالی اعلام می شود که این کشور خود ایجاد کننده تهدیدات فضایی است.

این در حالیست که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو سه شنبه هفته جاری در جریان نشست خبری خود به اصابت موشک به ماهواره روسیه از سوی این کشور در مدار واکنش نشان داد.

به گزارش این شبکه، دبیرکل ناتو در سخنانش در این خصوص ادعا کرد: روسیه در اقدامی بی پروا به عنوان بخشی از آزمایش، یک ماهواره را ساقط و منهدم کرد. این موضوع، همچنین هشدار دهنده است؛ زیرا نشان می‌دهد روسیه اکنون در حال توسعه سیستم‌های تسلیحاتی جدیدی است که می تواند ماهواره‌ها را ساقط کند. ماهواره‌هایی که از قابلیت های متحدان ناتو در فضا برخوردارند، برای رویدادهای جهانی از نظر سیستم های ارتباطی، ناوبری و هشدار اولیه بسیار مهم هستند.

لازم به ذکر است دولت آمریکا پیشتر مدعی شده بود در پی حمله موشکی روسیه به این ماهواره و ساقط کردن آن در فضا، ابری از زباله فضایی ایجاد شده که اکنون امنیت ایستگاه فضایی را مورد تهدید قرار داده است.

کد خبر 5354797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha