۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶

امام جمعه موقت سمنان:

تولید محتوای علمی حلقه مفقوده پژوهش/ هوش مصنوعی راهبرد کشور است

تولید محتوای علمی حلقه مفقوده پژوهش/ هوش مصنوعی راهبرد کشور است

سمنان- امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه تولید محتوای علمی حلقه مفقوده برنامه‌ریزی‌های پژوهشی در کشور است، گفت: هوش مصنوعی به عنوان راهبرد اصلی کشور در آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس پور ظهر آدینه در نخستین حضور خود به عنوان خطیب نماز جمعه سمنان در مصلی این شهر ضمن بیان اینکه موضوع هوش مصنوعی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و به عنوان راهبرد آینده کشور باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: موضوع مورد تاکید ایشان کاربردی‌تر کردن هوش مصنوعی و تمرکز بر روی علوم جدید است.

وی بابیان اینکه در زمینه هوش مصنوعی ایران جز ۱۶ کشور اول است، افزود: ایران از نظر علومی نظیر نانو و پهباد طی یک دهه اخیر توانسته به پیشرفت‌های خوب دست پیدا کند که تاکید رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نخبگان همین موضوع یعنی قرار گرفتن کشور در مسیر موفقیت‌های هر چه بیشتر بین‌المللی است.

امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تلاش‌های جهادی نخبگان را مورد تقدیر قراردادند، ابراز داشت: حلقه مفقوده برنامه‌ریزی‌های پژوهشی و دانشگاهی و تشکل‌های نخبگان تولید محتوای علمی است که این مهم می‌طلبد تا برنامه ریزان وارد این کارزار شوند.

قدس پور با بیان اینکه می‌بایست توان و تخصص نیروهای جوان برای حل مسائل کشور به‌کارگیری شود، تصریح کرد: با فعالیت و ورود جامعه دانشگاهی، تحصیل‌کرده و نخبگان به عرصه بحران قطعاً مشکلات زودتر پیگیری و راهبرد عملیاتی برای آن منظور خواهد شد.

وی افزود: امروز می‌بایست حرکت‌های دانش محور و دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند و موضوعات تحقیقی غیر کاربردی نیز حذف و به‌جای آن اولویت به حل مسائل و مشکلات با بهره‌گیری از جامه نخبگان داده شود.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه ایران اسلامی در زمینه تولید علم دارای جایگاه ممتازی است اما باید تلاش کرد تا روز به روز این جایگاه ارتقا پیدا کند، افزود: علی رغم اینکه ایران اسلامی توان علمی بالایی دارد، می‌بایست از جنبه عمل گرایی نیز در جامعه بهره ببریم.

قدس پور در ادامه به شرایط یمن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مردم مظلوم یمن با اراده هستند، تاکید کرد: پیروزی بزرگی نزدیک است و با فتح کردن استان مأرب، کمربند مقاومتی نیروهای انقلابی در سطح دنیا تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین وضعیت مردم مظلوم یمن، پیشرفت‌های یک دهه اخیر ایران در زمینه علوم مختلف و موفقیت گروه هکری عصای موسی در نفوذ و استخراج اطلاعات محرمانه رژیم صهیونیستی از جمله محوریت سخنرانی این هفته نماز جمعه سمنان بود و همچنین حکم حجت‌الاسلام قدس پور نیز از سوی شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان سمنان به وی اعطا شد.

کد خبر 5355546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha