۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴

رئیس حوزه هنری یزد:

۱۴ تئاتر خیابانی در قالب جشنواره چتر زندگی در یزد اجرا می‌شود

۱۴ تئاتر خیابانی در قالب جشنواره چتر زندگی در یزد اجرا می‌شود

یزد- رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی با عنوان چتر زندگی گفت: در قالب این جشنواره، ۱۴ اثر منتخب، در یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق کوچک زاده، ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه یزد، میزبانی پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: ۱۱۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که ۱۴ اثر توسط هیئت انتخاب مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هنرمند در این دوره از جشنواره به فعالیت پرداخته اند، افزود: آثار هنرمندانی از سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان، تبریز، همدان، ایلام و یزد در این مرحله از جشنواره انتخاب شده است.

کوچک زاده، برخی از آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره را شامل آشوبگران از سیستان و بلوچستان، حباب زیرآب، حیات خانه، دومینو و قاصد از تهران، نان از تبریز، من بهمنم و ۲۵ متر آرزو از اصفهان، نبش کوچه بن بست از همدان، سوگلی از ایلام و … معرفی کرد و گفت: این آثار در یزد به نمایش در خواهد آمد.

وی یادآور شد: سه اثر نیز از هنرمندان یزدی در این مرحله از جشنواره انتخاب شده که این آثار شامل چند خوان به کارگردانی مهسا دهقانی، واقعاً کسی خوابش می برد به کارگردانی مریم نیک آیین و بی سرزمین به کارگردانی بهناز زحمتکش است.

رئیس حوزه هنری یزد ادامه داد: ۱۴ اثر منتخب بخش بازبینی از چهارم آذرماه در یزد و در پارک باغ ملی، پارک آزادگان، گذر فرهنگ و هنر، میدان امیرچخماق، خیابان مسجد جامع و برخی مکان‌های دیگر شهر بنا به شرایط آب و هوایی و شرایط اجرا، به نمایش درخواهد آمد.

وی در مورد آثار هنرمندان استان یزد نیز بیان کرد: در مجموع ۱۶ اثر از یزد به دبیرخانه این جشنواره رسیده که سه اثر به بخش داوری راه یافته است.

کوچک زاده با بیان اینکه اداره ارشاد استان یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و انجمن تئاتر استان در اجرای این برنامه همکاری دارند، افزود: امیدواریم با میزبانی شایسته از ۱۱ گروه نمایشی از استانهای مختلف کشور، بتوانیم در سالهای آینده این جشنواره را در گستره بین المللی برگزار کنیم.

کد خبر 5357227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha